Pierwsza generacja Renault Kangoo pojawiła się na rynku w 1997 roku. Samochód projektowany był głównie z myślą o małych przedsiębiorstwach, jednak przeszklone wersje z nadwoziem typu kombivan przypadły do gustu wielu klientom indywidualnym. Auto z powodzeniem spełniało oczekiwania ludzi, którzy cenią sobie aktywne spędzanie czasu - odsuwane drzwi ułatwiały załadunek, niewielki promień skrętu sprawiał, że łatwo było nim zaparkować. Trzeba jednak pamiętać, że dostawcze korzenia auta widoczne są na każdym kroku. Kokpit wykonano z nie najlepszych materiałów, we wnętrzu straszy nieosłonięta blacha.
W 2003 roku Kangoo poddany został gruntownemu liftingowi, chociaż nazywanie go nowym modelem byłoby nadużyciem. Podobnie, jak w innych modelach Renault z tych roczników do częstych usterek zaliczyć można awarie przełącznika zespolonego kierunkowskazów, centralnego zamka czy podnośników elektrycznie sterowanych szyb. W zawieszeniu na najczęstsze uszkodzenia narażone są łączniki stabilizatorów, elementy metalowo-gumowe czy sworznie wahaczy (wymienne bez konieczności kupowania całego elementu). Czasami pojawiają się również usterki zaworów recyrkulacji spalin i przepalają się uszczelki pod głowicą. Silniki i skrzynie biegów trapią wycieki olejów.
Trzeba jednak pamiętać, że Kangoo zaprojektowane zostało z myślą o ciężkiej pracy, więc „cywilne” przebiegi rzędu 20 tys. km rocznie nie stanowią dla niego żadnego wyzwania. Niestety znalezienie zadbanego egzemplarza z udokumentowaną historią nie będzie łatwe. Co ważne, samochód mimo „dostawczego” pochodzenia zaliczyć można do bezpiecznych. W testach euroNCAP uzyskał on notę czterech gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów.
Druga generacja Kangoo weszła na rynek w 2008 roku. Mimo stosunkowo niedługiego stażu auto nie cieszy się dobrą opinią użytkowników. Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe, potrafią skrzypieć plastiki, zdarzają się częste usterki układów elektrycznych i przepalania żarówek oraz bezpieczników. Problemy mogą dotyczyć także układu klimatyzacji (piszczenie wentylatora, nieszczelności układu).
Renault Kangoo III generacji zostało zaprezentowane pod koniec 2020 roku, a w salonach pojawiło się w połowie 2021 roku.
Kangoo dostępne jest jako klasyczne auto dostawcze (van) oraz w bardziej luksusowej wersji osobowej (MPV). Wersja dostawcza jest dostępna dwóch długościach nadwozia (pojemności przestrzeni bagażowej od 3,3 do 4,9 m3). Wdłuższa wersja ma o 38 cm większy rozstaw osi i o 42 cm dłuższe nadwozie.
Wersja osobowa początkowo dostępna była wyłącznie w wersji pięciomiejscowej. Dopiero w 2023 roku debiutowało Grand Kangoo, czyli samochód o zwiększonym rozstawie osi, w którym zmieszczono siedem foteli.
Renault Kangoo III jest dostępne w dwóch wersjach spalinowych i jednej elektrycznej (E-Tech). Źródłem mocy może być silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 130 (skrzynia manualna lub dwusprzęgłowa) lub wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 95 KM (skrzynia tylko manualna).
Z kolei elektryczne Renault Kangoo E-Tech napędzane jest silnikiem o mocy 120 KM (245 Nm) zasilanym przez baterię o pojemności 45 kWh. Ładowanie możliwe jest prądem DC z mocą do 80 kW. Wówczas pół godziny ładowania wystarcza, by zwiększyć zasięg o 170 km.
Na Kangoo oparto Mercedesy Citan i klasy T, a także Nissana Townstar.