Renault zaprezentowało nową generację modelu Koleos. Oparty na Nissanie X-Trail duży SUV zadebiutował na salonie w... Pekinie, ale auto trafi również do Europy.
Renault Koleos
Renault Koleos opaty jest na tej samej płycie podłogowej, co X-Trail (przypomnijmy, że Nissan i Renault tworzą alians), ma jednak całkowicie inną stylizację, nawiązując wyglądem do nowych francuskich modeli (jak Megane, Espace czy Talisman).
Wymiarów pojazdu jeszcze nie ujawniono. Wiadomo jednak, że pozycja za kierownicą ma być o 15 cm wyższa niż w klasycznych samochodach, a prześwit to 21 cm.
Renault Koleos
W Europie Renault Koleos będzie oferowane z silnikami wysokoprężnymi o mocy 130 i 175 KM. Słabsza jednostka będzie współpracowała z manualną skrzynią sześciostopniową, mocniejsza - z przekładnią automatyczną. Na rynkach pozaeuropejskich dostępne będą również silniki benzynowe.
Koleos będzie posiadał napęd wszystkich kół z trzema trybami pracy (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock).
Renault Koleos
We wnętrzu Koleosa znajdziemy system R-Link 2, który umożliwia połączenie ze smartfonem, a także sterowanie nawigacją, układem audio, czy systemami pokładowymi. Jego serce stanowi oczywiście ekran dotykowy.
Wyposażenie może obejmować m.in. system automatycznego hamowania, monitorowania martwego punktu, rozpoznawania znaków, czujnik deszczu i zmierzchu, kamerę cofania, automatyczne światła drogowe.
Renault Koleos drugiej generacji będzie produkowane w Chinach (wyłącznie na rynek lokalny) i Korei Południowej (na rynki całego świata). W Europie samochód pojawi się w drugiej połowie roku.
Renault Koleos na wideo:
Renault Koleos. II generacja oficjalnie - GALERIA ZDJĘĆ