Renault Talisman I 1.5 dCi 110 KM
Talisman to całkowicie nowy pojazd, który w ofercie Renault zastępuje Lagunę. Samochód mierzy 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,81 m. Auto debiutowało we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie, jednocześnie pokazano sedana i kombi o nazwie Grandtour.
Renault Talisman posiadać może bogate wyposażenie i ma gwarantować niezwykłe właściwości jezdne. Te ostatnie mają być efektem połączonego działania systemu 4CONTROL (4 koła skrętne) i elektronicznie sterowanych amortyzatorów (układ Electronic Damper Control) koordynowanych przez system MULTI-SENSE. Samochód może posiadać również pełną ofertę systemów wspomagających prowadzenie, m.in: aktywny tempomat, układ wspomagania nagłego hamowania, światła przeciwmgłowe doświetlające zakręty, system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości między pojazdami, ostrzeganie o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system wspomagania parkowania Easy Park Assist, przednie, tylne i boczne czujniki wspomagania parkowania, kamera cofania, kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up i inne.
Oferta wersji silnikowych Renault Talisman obejmie dwa doładowane silniki benzynowe TCe o mocy 150 lub 200 KM (przy czym oba łączone są z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC) oraz trzy silniki wysokoprężne dCi o mocach 110, 130 (ten silnik opcjonalnie w połączeniu z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC) oraz 160 KM (wyłącznie z przekładnią EDC). Alternatywę dla przekładni dwusprzęgłowej stanowi manualna skrzynia 6-biegowa. Renault Talisman będzie dostępne na rynku polskim w czterech wersjach wyposażenia: Life, Zen, Intens i Initiale Paris.
Auto - przynajmniej teoretycznie - zatrzeć ma nie najlepsze wrażenie pozostawione przez Lagunę (zwłaszcza II generacji). Samochód budowany jest we Francji, w fabryce w Douai.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-12