Wiosną tego roku na salonie w Genewie zadebiutował pierwszy model reaktywowanej marki Alpine - A110. Teraz w historycznej fabryce w Dieppe w Normandii rozpoczęto produkcję tego modelu.
Alpine A110 - produkcja
W uroczystej inauguracji wzięli udział Carlos Ghosn, który jest szefem Renault oraz Bruno Le Maire, francuski minister finansów.
Rozbudowa fabryki, w której blisko 50 lat temu powstawało Alpine Berlinette, nie była prosta. Inwestycja pochłonęła ponad 35 milionów euro, dzięki którym powstało dokładnie 151 nowych miejsc pracy. Obecnie zakład składa się z linii produkcyjnej i lakierni, w sumie zatrudnia 392 osoby.
Alpine A110 - produkcja
Fabryka Alpine w Dieppe została założona w 1969 roku i od początku specjalizowała się w produkcji małych samochodów o sportowym charakterze. Taki ma być również pierwszy model reaktywowanej marki Alpine.
Alpine A110 będzie konkurentem m.in. Audi TT czy Porsche Cayman. Samochód ma 4178 mm długości, 1798 mm szerokości i 1252 mm wysokości. Rozstaw osi to 2419 mm. Karoseria w 94 proc. zbudowana jest z aluminium, dzięki czemu A110 waży zaledwie 1103 kg.
Alpine A110 - produkcja
Alpine A110 napędzane jest umieszczonym centralnie, za siedzeniami, turbodoładowanym silnikiem 1.8, który generuje 254 KM i 320 Nm. Moment obrotowy trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów Getrag o siedmiu przełożeniach.
Taki układ napędowy zapewnia doskonałe rozłożenie masy, które wynosi 44:56 z przewagą tylnej osi.
Alpine A110 przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.