chceauto.pl
x

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KM

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2011
Średnia cena
41 000 zł
Nadwozie
kabriolet
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1580 kg
Ładowność
460 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
163 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
205 km/h
Zasięg
690 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł
Zbiornik paliwa
62 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R16
225/50 R17
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
235 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.9 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KMSaab 9-3 II 2.0 t 163 KMSaab 9-3 II 2.0 t 163 KMSaab 9-3 II 2.0 t 163 KM

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KM

Saab 9-3

Saab 9-3 to najmniejszy model szwedzkiego producenta, który debiutował w 1998 roku zastępując Saaba 900. Pierwsza generacja tego auta, która produkowana była do 2002 roku, to mimo zmiany nazwy - mocno zmodernizowany Saab 900. Dopiero, druga generacja, którą zaprezentowano w 2002 roku, była zupełnie nowym modelem. Samochód ten zbudowano na nowej płycie podłogowej, tej samej, którą zastosowano w Oplu Vectrze C i Cadillacu BLS.

Saab 9-3 II

Druga generacja Saaba 9-3 zadebiutowała w 2002 roku i przetrwała w ofercie rekordowe 10 lat.

Ostatnie egzemplarze auta zjechały z taśmy w fabryce w Troallatan w 2012 roku, gdy marka Saab przeszła do historii (ogłosiła bankructwo).

Debiutując w 2002 roku auto miało trudne zadanie. Poprzednia generacja modelu 9-3 nie cieszyła się opinią pojazdu bezawaryjnego, samochody trapiły różne, często drogie w naprawach usterki.

Na szczęście nowszy model zerwał z wizerunkiem kapryśnego poprzednika. Samochód powstał w oparciu o skróconą płytę podłogową General Motors Epsilon 1 – tą samą, w oparciu o którą powstawała ostatnia generacja Opli Vectra C.

W stosunku do Vectry Saab ma nieco mniejszy rozstaw osi (2,67 m) – długość nadwozia mierzy 4,63 m. Mimo tego auto wciąż świetnie wywiązuje się z roli pojazdu rodzinnego – ilość miejsca we wnętrzu jest wystarczająca dla trzyosobowej rodziny – kufer sedana mieści aż 425 l bagażu. Szwedzką myśl techniczną zdradzają jednak testy zderzeniowe – model 9-3 otrzymał w nich maksymalną ocenę 5 gwiazdek – Vectra – jedynie czterech.

Wnętrze Saaba zdradza pokrewieństwo marki z przemysłem lotniczym. Zachowano typowe dla szwedzkiego producenta umiejscowienie stacyjki między przednimi fotelami, w kokpicie znajdziemy też słynny przycisk „nightpanel” wygaszający całe podświetlenie deski rozdzielczej za wyjątkiem prędkościomierza. Wielu kierowcom przypadnie też do gustu zwrócona w ich kierunku konsola środkowa czy spotykana w dużej ilości egzemplarzy dwukolorowa tapicerka.

Niestety deska rozdzielcza modelu 9-3 ma też swoje słabe strony. Wpadką, która nie przystoi w pojeździe klasy wyższej jest szybko łuszcząca się powłoka galwaniczna na takich elementach wnętrza jak klamki, pokrętła czy przełączniki.

Auto oferowane było z kilkoma jednostkami napędowymi. Najmniejsza z nich – benzynowy 1,9 l o mocy 122 KM nie przystoi do charakteru auta – jest ospały i paliwożerny. Tej pierwszej cechy nie można za to zarzucić pozostałym jednostkom napędowym o pojemności 2,0 l, które – dzięki turbodoładowaniu – osiągają moc: 150 KM (oznaczenie 1,8 T), 175 KM lub 210 KM. Wszystkie zapewniają świetną dynamikę i stosunkowo rozsądnie obchodzą się z paliwem (średnie zużycie paliwa modelu 1,8 T to ok. 9,5 l./100 km).
[image5353]W przeciwieństwie do pozbawionego doładowania motoru o mocy 122 KM jednostki wyposażone są w napęd rozrządu za pomocą łańcucha. W przypadku Saaba rozwiązanie te nie jest jednak bezobsługowe – łańcuch wymaga wymiany co około 200 tys. km (rozciąga się). Usterka daje o sobie znać charakterystycznym „chrobotaniem” z okolic rozrządu.

W 2005 roku paletę jednostek napędowych uzupełnił 2,8 litrowy V6 o mocy 250 KM, ten sam, który spotkać można w Oplu Vectrze OPC (a także w pościgowych radiowozach polskiej drogówki). Jednostka cieszy się opinią całkiem trwałej, ale musimy przygotować się na średnie zużycie paliwa w wysokości 15 l./100 km.

Paletę jednostek wysokoprężnych otwierał motor 2,2 l TiD o mocy 125 KM. Silnik cieszy się umiarkowaną opinią – rozrząd napędzany jest za pośrednictwem łańcucha, jednostka okazuje się całkiem trwała. Często czyszczenia wymaga jedynie zapychający się zawór recyrkulacji spalin EGR. Brak wtrysku typu Common Rail to dla wielu zaleta, ale oznacza to również niezbyt wysoką kulturę pracy (wibracje i hałas) a także stosunkowo duże zużycie paliwa (w szybkiej jeździe nawet powyżej 8 l/100 km). Z racji dużych przebiegów trzeba się jednak przygotować na usterki turbosprężarki czy wycieki (np. zaolejony intercooler)

Do charakteru auta bardziej pasują jednostki 1,9 TiD (to w rzeczywistości silnik 1,9 JTD konstrukcji Fiata), który zapewnia lepszą dynamikę, większą kulturę pracy i niższe zużycie paliwa. W tym przypadku – oprócz usterek turbosprężarek i zaworu EGR – trzeba się też liczyć z drogimi awariami układu wtryskowego , przepływomierza czy przepustnicy. W nowszych egzemplarzach problemy sprawiać też może filtr cząstek stałych.

Chociaż w porównaniu z poprzednikiem nowy model 9-3 ma zdecydowanie lepszą opinię, nie oznacza to jednak, ze samochód jest zupełnie bezawaryjny. W polskich warunkach najwięcej problemów sprawia zawieszenie – szybko wymieniać trzeba łączniki stabilizatorów, często (zwłaszcza z przodu) dochodzi do pęknięcia sprężyn i wyrobienia się łożysk kolumn McPhersona. Figle płata też elektronika. W wielu egzemplarzach awarii ulega czujnik położenia kierownicy (objawia się brakiem możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki), przestają działać spryskiwacze (pompka), ABS czy układ kontroli trakcji (awaria któregoś z czujników). Po większych przebiegach awariom ulega też układ klimatyzacji – wymiany wymagać może m.in. kompresor (lub jego sprzęgło).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-18

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Używane: Saab 9-32012-12-16Cabrio za 14 tys. zł? Czemu nie!2011-05-11Kochasz Saaba? Jedyna taka okazja!2012-12-04Fiat Croma. Lepszy niż myślałeś!2012-02-23

Saab 9-3 II 2.0 t 163 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS