chceauto.pl
x

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1985 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
130 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
494 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Saab 900 NG 2.0 16 130 KMSaab 900 NG 2.0 16 130 KMSaab 900 NG 2.0 16 130 KM

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM

Saab 900 pojawił się na rynku w 1978 roku. Samochód ten był stopniowo modernizowany, dzięki czemu przetrwał w produkcji aż do 1994 roku. Powodem zakończenia montażu, było wprowadzenie do produkcji drugiej generacji Saaba 900, co nastąpiło rok wcześniej (1993).
Dla odmiany, drugą generację produkowano krótko, bo tylko przez 5 lat (do 1998 roku). Wówczas pojawił się Saab 9-3 pierwszej generacji.
Mimo nowej nazwy oba samochody było bardzo do siebie zbliżone - zarówno pod względem stylistyki, jak i rozwiązań technicznych.
Saaby 900 pierwszej generacji to w tym momencie w większości auta zaliczane do youngtinerów, które niedługo zapewne będą mogły być traktowane jak lokata kapitału (mowa o autach zachowanych w dobrym stanie, z mocnymi silnikami). Ze względu na swój wiek auta te już raczej nie pełnią roli jedynego pojazdu w rodzinie.
Niezłą opinią cieszy się druga generacja Saaba 900, co nie znaczy, że są to auta całkowicie "bezproblemowe". Zdarzają się kłopoty ze skrzynią biegów (trudności z wrzucaniem biegu wstecznego), pękają paski klinowe, psują się silniki krokowe. Ceny części nie są niskie, ponadto często brak zamienników.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-11

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Cabrio za 14 tys. zł? Czemu nie!2011-05-11Kochasz Saaba? Jedyna taka okazja!2012-12-04Koniec męki. Marka Saab znika z rynku.2016-06-22

Saab 900 CRASHTEST

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 3

BMW 3

18is 140 KM benzyna1995couperęcznatylny
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Saab 900 NG 2.0 16 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS