Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM
Skoda Kamiq to ”miejski SUV” bazujący na podzespołach kompaktowej Skody Scala. Zbudowany na bazie modułowej płyty podłogowej MQB samochód ma 424 cm długości, 179,3 cm szerokości i 153 cm wysokości. Rozstaw osi to 265 cm.
Auto jest wyraźnie mniejsze niż w przypadku Skody Karoq, która ma 438 cm długości (o 14 cm więcej) i 184 cm szerokości (niemal 5 cm szerokości więcej). Co ciekawe, różnica w rozstawie osi jest minimalna - w Karoq jest to 264 cm, a więc o jeden cm mniej! Kamiq dysponuje natomiast wyraźnie mniejszym bagażnikiem. Jego pojemność to 400 litrów, podczas gdy Karoq może się pochwalić wynikiem 521 litrów. Oczywiście oparcie tylnej kanapy Kamiqa można złożyć, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1385 litrów.
Samochód może być wyposażony w ekran zastępujący tradycyjne zegary o rozmiarze 10,25. Natomiast umieszczony na konsoli środkowej, wolnostojący ekran systemu infotainment, w zależności od wersji wyposażenia, ma 6,5, 8 lub 9,2 cala.
Na liście wyposażenia dostępnego w Skodzie Kamiq znajdują się m.in.: adaptacyjny tempomat, system utrzymywania auta na pasie ruchu czy układ wykrywania przeszkód z automatycznym hamowaniem. Wszystkie silniki Skody Kamiq posiadają bezpośredni wtrysk i doładowanie, a także układ odzyskiwania energii podczas hamowania.
Bazowa jednostka napędowa to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI. Występuje on w dwóch wersjach. W słabszej, o mocy 95 KM (175 Nm), parowany jest z manualną przekładnią pięciobiegową, a w mocniejszej, o mocy 115 Km (200 Nm) - z przekładnią manualną o sześciu biegach lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Na szczycie gamy stoi czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI ACT (z układem odłączania cylindrów) o mocy 150 KM i momencie 250 Nm. Silnik ten również jest łączony z skrzynią manualną (sześciobiegową) lub DSG (siedem przełożeń). W ofercie znalazł się również jeden diesel. Jest to silnik 1.6 TDI o mocy 115 KM i momencie 250 Nm, wyposażony w filtr DPF i katalizator SCR. Również w tym wypadku dostępna jest przekładnia manualna lub DSG.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-21