chceauto.pl
x

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
35 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1230 kg
Ładowność
535 kg

OSIĄGI

Moc
122 KM
0-100 km/h
9.5 s.
V max
206 km/h
Zasięg
750 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/60 R15
215/45 R16
215/40 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
550 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KMSkoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM

Skoda Rapid jest klasycznym kompaktem z nadwoziem typu liftback. Auto ma 448 cm długości, a duży rozstaw osi (260 cm) zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Pewne zastrzeżenia można mieć natomiast pod względem szerokości (bez lusterek Rapid mierzy 170 cm). Imponować może za to bagażnik, którego pojemność wynosi aż 550 litrów. Samochód pozycjonowany jest w ofercie czeskiego producenta między modelami Fabia a Octavia.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-25

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Skoda Rapid Spaceback ScoutLine2015-07-08500 tys. egzemplarzy Skody Rapid2015-07-04Oto Skoda Rapid Spaceback!2013-07-15Skoda Rapid. Cena od 47 950 zł2012-10-03Ruszyła produkcja Skody Rapid2012-08-25Jeździmy nową Skodą Rapid2012-07-23

Skoda Rapid CRASHTEST

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A3

Audi A3

1.4 TFSI 125 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 50 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz CLA

Mercedes CLA

180 122 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee

1.6 VTi 115 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

2.0 SKYACTIV-G 120 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Toledo

Seat Toledo

1.4 TSI 122 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 Duratec Ti-VCR 125 KM benzyna2014sedanautomatprzedni
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność

Skoda Rapid I 1.4 TSI 122 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS