Skoda wprowadza do sprzedaży Yeti z silnikiem 1.4 TSI oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG.
Skoda Yeti
122-konny silnik 1.4 TSI coraz chętniej jest wybierany przez kupujących Yeti. Z tego względu Skoda zdecydowała się poszerzyć ofertę o wersję ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią DSG. W tej konfiguracji w samochodzie napędzana jest wyłącznie przednia oś.
Skoda Yeti
Do tej pory przekładnie DSG można było zamówić w Yeti napędzanych benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 105 KM i 140-konnym dieslu 2.0 TDI (z napędem na obie osie).
DSG, zwana także preselekcyjną skrzynią biegów, umożliwia zmianę przełożeń na dwa sposoby: całkowicie automatycznie lub ręcznie, sekwencyjnie. W DSG przełączanie biegów odbywa się szybko i płynnie, bez utraty momentu obrotowego przenoszonego na koła.
Skoda Yeti
Dwusprzęgłowe skrzynie biegów Direct Shift Gearbox działają w następujący sposób: kiedy załączony jest jeden bieg, kolejny jest już wybrany i tylko oczekuje na włączenie. Zmiana przełożeń następuje zatem przez przełączanie sprzęgieł i trwa zaledwie trzy do czterech setnych sekundy. Dzięki temu przyspieszanie odbywa się maksymalnie płynnie, w zasadzie niezauważalnie dla kierowcy. Niewielka chwila zwłoki odczuwalna jest dopiero, gdy skrzynia "spodziewa się" wzrostu prędkości i ma przygotowany wyższy bieg, a kierowca jest zmuszony do hamowania i potrzebna jest redukcja.
Skoda Yeti
Podczas jazdy sportowej biegi są przełączane dopiero przy większej prędkości obrotowej silnika, umożliwiając pełne wykorzystanie rezerw mocy. Podczas jazdy ekonomicznej, skrzynia zmienia przełożenia wcześniej, dzięki czemu zużycie paliwa jest mniejsze.
Skoda Yeti ze skrzynią DSG i silnikiem 1.4 TSI przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 182 km/h. Średnie zużycie paliwa samochodu wynosi 6,8 l/100 km, a emisja CO2 – 159 g/km.
Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 7 900 zł. To oznacza, że najniższa cena Skody Yeti z silnikiem 1.4 TSI i skrzynią DSG przekracza 80 tys. zł.