Skoda wyprodukowała ponad 12 milionów skrzyń przekładniowych. Na tę liczbę składają się trzy różne grupy urządzeń, stosowanych nie tylko w samochodach Skody, ale wszystkich marek należących do grupy Volkswagena.
Pierwsza z nich to MQ 200. Przekładnia tego typu produkowana jest od 2000 roku i przeznaczona do użytku z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1.0 do 1.6 l. Do tej pory Skoda wyprodukowała przeszło 7,2 mln przekładni tego typu. Obecnie z taśm produkcyjnych zjeżdża 1600 skrzyń MQ 200 dziennie.
Kolejna przekładnia do MQ 100/SQ 100. Skrzynia ta została zaprojektowana z myślą o małych trojaczkach, czyli Skodzie Citigo, Volkswagenie Up! i Seacie Mii. Produkcja rozpoczęła się w 2011 roku, do dziś powstały ponad 2 mln egzemplarzy.
Obecnie przekładnie MQ/SQ 100 trafiają również do Skody Fabii oraz innych małych samochodów grupy Volkswagena, z których stosowany jest benzynowy silnik 1.0. Codziennie powstaje ponad 900 przekładni tego typu.
Skoda zajmuje się również produkcją zautomatyzowanych, dwusprzęgłowych przekładni DSG typoszeregu DQ 200. Jest to siedmiostopniowa skrzynia, której produkcja rozpoczęła się w 2012 roku. Dziś poziom produkcji przekracza 2200 przekładni dziennie, a całkowita produkcja to 2,75 mln. Skrzynia stosowana jest w całej grupie Volkswagena.
W zeszłym oku w zakładach Skody w Mlada Boleslav i Vrchlabi wyprodukowano niemal 1,15 mln przekładni, co oznaczało 4800 sztuk dziennie. Na tę liczbę złożyło się 371 700 skrzyń MQ 200, 231 300 - MQ/SQ 100 oraz niemal 540 tys. - DQ 200.
Pierwszą skrzynię biegów Skoda wyprodukowała w... 1905 roku. Została ona zamontowana w modelu Voiturette A - pierwszym samochodzie wyprodukowanym przez markę Laurin & Klement. Zamontowana ona była na środku samochodu i przenosiła moment obrotowy na koła tylnej osi.