Smart Forfour II 0.9 90 KM
Smart Forfour
Smart forfour powstał na bazie zainteresowania marką i modelem fortwo. Auto, które zaprezentowano w kwietniu 2004 roku okazało się jednak sprzedażową klapą i przestało zjeżdżać z taśmy produkcyjnej już w czerwcu 2006 roku.
W przeciwieństwie do rewolucyjnego fortwo, forfour był pojazdem bardziej konwencjonalnym, opartym na Mitsubishi Colt. Z tego japońskiego samochodu pochodziła płyta podłogowa i benzynowe silniki typu MIVEC (tylko diesel był Mercedesa). Silniki montowano z przodu, napęd trafiał na koła przednie.
Smart forfour produkowany był w należącej do Mitsubishi fabryce NEDCAR w Holandii.
Oferta używanych smartów forfour nie jest szczególnie bogata. Samochód cieszy się jednak dobrą opinią użytkowników, a z jego największą wadę można uznać... cenę. Na rynku nie brak pojazdów podobnej wielkości, a znacznie tańszych.
Jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu zaprezentowano drugą generację smarta forfour. Nowy model został opracowany wspólnie z Renault, nowy smart jest technicznym bliźniakiem Renault Twingo. Oba modele mają tylny napęd i umieszczony z tyłu silnik.
Smart Forfour II
Smart ForFour drugiej generacji został oficjalnie zaprezentowany na salonie paryskim jesienią 2014 roku. Stylistycznie auto nawiązuje do Smarta ForTwo III, jednak technologicznie stanowi bliźniaczą konstrukcję Renault Twingo. Oba modele, typowo dla Smarta mają tylny napęd i umieszczony z tyłu silnik.
Smart Forfour ma 4,49 m długości, 1,66 m szerokości i 1,55 m wysokości. Dwa ostatnie parametry są identyczne jak w Smarcie Fortwo, zwiększyła się tylko o 80 cm długość nadwozia oraz naturalnie - rozstaw osi, który mierzy 2,94 m i jest o metr i 7 cm większy niż w wersji dwuosobowej.
Pojemność bagażnika, pod którego podłogą umieszczono silnik, wynosi 185 l, jednak po złożeniu tylnych foteli rośnie do 730 litrów. Mimo wyraźnie większych rozmiarów Smart Forfour pozostaje niezwykle zwrotnym pojazdem, jego średnica zawracania wynosi tylko 8,65 m.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-01-10