Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
7.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
20 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.7 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Smart Forfour I 1.1 75 KM
Smart Forfour
Smart forfour powstał na bazie zainteresowania marką i modelem fortwo. Auto, które zaprezentowano w kwietniu 2004 roku okazało się jednak sprzedażową klapą i przestało zjeżdżać z taśmy produkcyjnej już w czerwcu 2006 roku.
W przeciwieństwie do rewolucyjnego fortwo, forfour był pojazdem bardziej konwencjonalnym, opartym na Mitsubishi Colt. Z tego japońskiego samochodu pochodziła płyta podłogowa i benzynowe silniki typu MIVEC (tylko diesel był Mercedesa). Silniki montowano z przodu, napęd trafiał na koła przednie.
Smart forfour produkowany był w należącej do Mitsubishi fabryce NEDCAR w Holandii.
Oferta używanych smartów forfour nie jest szczególnie bogata. Samochód cieszy się jednak dobrą opinią użytkowników, a z jego największą wadę można uznać... cenę. Na rynku nie brak pojazdów podobnej wielkości, a znacznie tańszych.
Jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu zaprezentowano drugą generację smarta forfour. Nowy model został opracowany wspólnie z Renault, nowy smart jest technicznym bliźniakiem Renault Twingo. Oba modele mają tylny napęd i umieszczony z tyłu silnik.
Smart Forfour I
Forfour to na drodze bardzo rzadki widok. Auto zadebiutowało w 2004 roku i przetrwało w produkcji jedynie dwa lata. Samochód skonstruowano tak, by spełniał potrzeby przeciętnej rodziny - w rzeczywistości mamy więc do czynienia z autem segmentu C, którego bezpośrednią konkurencją są Ford Focus czy Volkswagen Golf. Do budowy samochodu wykorzystano płytę podłogową Mitsubishi Colt. Dzięki temu ceny wielu części eksploatacyjnych, jak chociażby klocki czy tarcze hamulcowe, są przystępne. Do typowych usterek należy zużycie automatycznej skrzyni biegów (szarpie w czasie zmiany przełożeń) czy luzujące się (wpadające w drgania) wkłady lusterek. Czasami zdarzają się też drobne usterki elektroniki, której w samochodzie znajdziemy - niestety - sporo.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-09