chceauto.pl
x

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
65 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1597 cm3
Silnik
diesel
Waga
1485 kg
Ładowność
625 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
136 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
180 km/h
Zasięg
650 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
46 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/60 R17
235/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
551 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KMSsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KMSsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KMSsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM

SsangYong Korando

SsangYong Korando to niewielki SUV, który debiutował w 1983 roku. Pierwsza generacja tego modelu stanowiła klon Jeepa CJ-7 i pojawiła się w Europie w 1988 roku. Produkcję zakończono w 1996 roku.

W tym samym roku zadebiutowała II generacja tego modelu. Samochód napędzany był m.in. produkowanymi na licencji Mercedesa silnikami wysokoprężnymi. W latach 1999-2001, gdy SsangYong należał (chwilowo) do Daewoo, model ten sprzedawano jako Daewoo Korando.

W 2001 roku pojawiło się Korando III generacji. Tak naprawdę obie generacje były mocno spokrewnione (jako auta III generacji sprzedawano Korando II generacji po liftingu). Ostatnie samochody o tej nazwie opuściły koreańskie fabryki w 2006 roku.

Po kilku latach przerwy Korando powróciło na rynek w 2010 roku, gdy pokazano III generację. W 2013 aut poddano modernizacji.

W 2019 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Korando IV.


SsangYong Korando IV

SsangYong Korando czwartej generacji zadebiutowało na salonie genewskim w 2019 roku. Samochód opracowano na bazie koncepcyjnego SsangYonga SIV-2, po raz pierwszy pokazanego trzy lata wcześniej, również w Genewie.

SsangYong Korando to kompaktowy SUV. Nowa generacja jest dłuższa i szersza niż produkowany od 2010 roku poprzednik, ma też większy rozstaw osi. Nowe Korando ma 445 cm długości, 187 cm szerokości i 162 cm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 267,5 cm. Przestrzeń bagażowa to 551 litrów, po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1248 litrów.

Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch silników: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm między 1500 a 4500 obr/min.

[image30413]Jednostka wysokoprężna ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 324 Nm przy 1500 obr/min dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.

Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.

Asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych.

Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami, a także dwa ekrany - jeden dotykowy na konsoli środkowej oraz drugi, zastępujący tradycyjne zegary.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-24

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

SsangYong Korando nowej generacji2019-03-17SsangYong Korando po liftingu2017-03-09SsangYong Korando po liftingu. Oto ceny2012-07-06SsangYong Korando e-Motion. Polskie ceny2022-02-28Jedna z najtańszych terenówek2011-05-15SsangYong Korando e-Motion2021-12-13

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

DS DS7

DS DS7

1.5 HDI 130 KM diesel2020SUVręcznaprzedni
cena średnia 101 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

1.5 HDI 130 KM diesel2020SUVręcznaprzedni
cena średnia 70 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Compass

Jeep Compass

2.0 MJD 140 KM diesel2020SUVręczna4x4
cena średnia 96 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

1.6 CRDi 136 KM diesel2020SUVręcznaprzedni
cena średnia 82 000 zł
OCENY
Dostępność

SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS