SsangYong Korando IV 1.6 E-XDI 136 KM
SsangYong Korando
SsangYong Korando to niewielki SUV, który debiutował w 1983 roku. Pierwsza generacja tego modelu stanowiła klon Jeepa CJ-7 i pojawiła się w Europie w 1988 roku. Produkcję zakończono w 1996 roku.
W tym samym roku zadebiutowała II generacja tego modelu. Samochód napędzany był m.in. produkowanymi na licencji Mercedesa silnikami wysokoprężnymi. W latach 1999-2001, gdy SsangYong należał (chwilowo) do Daewoo, model ten sprzedawano jako Daewoo Korando.
W 2001 roku pojawiło się Korando III generacji. Tak naprawdę obie generacje były mocno spokrewnione (jako auta III generacji sprzedawano Korando II generacji po liftingu). Ostatnie samochody o tej nazwie opuściły koreańskie fabryki w 2006 roku.
Po kilku latach przerwy Korando powróciło na rynek w 2010 roku, gdy pokazano III generację. W 2013 aut poddano modernizacji.
W 2019 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Korando IV.
SsangYong Korando IV
SsangYong Korando czwartej generacji zadebiutowało na salonie genewskim w 2019 roku. Samochód opracowano na bazie koncepcyjnego SsangYonga SIV-2, po raz pierwszy pokazanego trzy lata wcześniej, również w Genewie.
SsangYong Korando to kompaktowy SUV. Nowa generacja jest dłuższa i szersza niż produkowany od 2010 roku poprzednik, ma też większy rozstaw osi. Nowe Korando ma 445 cm długości, 187 cm szerokości i 162 cm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 267,5 cm. Przestrzeń bagażowa to 551 litrów, po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1248 litrów.
Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch silników: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm między 1500 a 4500 obr/min.
[image30413]Jednostka wysokoprężna ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 324 Nm przy 1500 obr/min dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.
Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.
Asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych.
Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami, a także dwa ekrany - jeden dotykowy na konsoli środkowej oraz drugi, zastępujący tradycyjne zegary.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-28