chceauto.pl
x

SsangYong Korando II FL 230 150 KM

SsangYong Korando II FL 230 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2004
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2295 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
80 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
7000 km czyli po 5 miesiącach
Zużycie paliwa
15 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.4 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

SsangYong Korando II FL 230 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

SsangYong Korando II FL 230 150 KMSsangYong Korando II FL 230 150 KMSsangYong Korando II FL 230 150 KMSsangYong Korando II FL 230 150 KMSsangYong Korando II FL 230 150 KMSsangYong Korando II FL 230 150 KM

SsangYong Korando II FL 230 150 KM

SsangYong Korando

SsangYong Korando to niewielki SUV, który debiutował w 1983 roku. Pierwsza generacja tego modelu stanowiła klon Jeepa CJ-7 i pojawiła się w Europie w 1988 roku. Produkcję zakończono w 1996 roku.

W tym samym roku zadebiutowała II generacja tego modelu. Samochód napędzany był m.in. produkowanymi na licencji Mercedesa silnikami wysokoprężnymi. W latach 1999-2001, gdy SsangYong należał (chwilowo) do Daewoo, model ten sprzedawano jako Daewoo Korando.

W 2001 roku pojawiło się Korando III generacji. Tak naprawdę obie generacje były mocno spokrewnione (jako auta III generacji sprzedawano Korando II generacji po liftingu). Ostatnie samochody o tej nazwie opuściły koreańskie fabryki w 2006 roku.

Po kilku latach przerwy Korando powróciło na rynek w 2010 roku, gdy pokazano III generację. W 2013 aut poddano modernizacji.

W 2019 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Korando IV.


SsangYong Korando II FL

Wiele osób kojarzy ten model z pierwszą generacją Korando, nie zdając sobie sprawy, że auto o tej nazwie - bazujące na rozwiązaniach konstrukcyjnych Jeepa CJ - produkowana była w Korei od 1983 roku. Korando II, przez krótki okres, powstawało m.in. w fabryce na Żeraniu. Mimo zaokrąglonego nadwozia nie jest to suv, lecz terenówka "z krwi i kości". Auto bazuje na ramie, w zawieszeniu znajdziemy dwa sztywne mosty, standardowe wyposażenie to dołączany napęd przedniej osi (4x4) i reduktor. Do napędu auta stosowano silniki bazujące na licencji Mercedesa. Obecnie zakup Korando nie wymagającego natychmiastowego remontu blacharskiego graniczy z cudem. Podobnie, jak np. w Suzuki Samurai/Jimny największą bolączką modelu jest dramatycznie słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Rzy zakupie zwróćmy uwagę na stan ramy (zwłaszcza z tyłu) i czytelność wybitych na niej numerów!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-28

Wersje

NADWOZIA

SsangYong Korando nowej generacji2019-03-17SsangYong Korando po liftingu2017-03-09SsangYong Korando po liftingu. Oto ceny2012-07-06SsangYong Korando e-Motion. Polskie ceny2022-02-28Jedna z najtańszych terenówek2011-05-15SsangYong Korando e-Motion2021-12-13

SsangYong Korando II FL 230 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.0 140 KM benzyna2004SUVręczna4x4
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

2.0 136 KM benzyna2004SUVręczna4x4
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

2.0 141 KM benzyna2004SUVręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda CR-V

Honda CR-V

2.0 150 KM benzyna2004SUVręczna4x4
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.0 VVT-i 150 KM benzyna2004SUVręczna4x4
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

2.4 146 KM benzyna2004SUVręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

SsangYong Korando II FL 230 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS