Zwrot kosztu instalacji po
7000 km czyli po 5 miesiącach
Zużycie paliwa
15 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.4 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
SsangYong Korando II FL 230 150 KM
SsangYong Korando
SsangYong Korando to niewielki SUV, który debiutował w 1983 roku. Pierwsza generacja tego modelu stanowiła klon Jeepa CJ-7 i pojawiła się w Europie w 1988 roku. Produkcję zakończono w 1996 roku.
W tym samym roku zadebiutowała II generacja tego modelu. Samochód napędzany był m.in. produkowanymi na licencji Mercedesa silnikami wysokoprężnymi. W latach 1999-2001, gdy SsangYong należał (chwilowo) do Daewoo, model ten sprzedawano jako Daewoo Korando.
W 2001 roku pojawiło się Korando III generacji. Tak naprawdę obie generacje były mocno spokrewnione (jako auta III generacji sprzedawano Korando II generacji po liftingu). Ostatnie samochody o tej nazwie opuściły koreańskie fabryki w 2006 roku.
Po kilku latach przerwy Korando powróciło na rynek w 2010 roku, gdy pokazano III generację. W 2013 aut poddano modernizacji.
W 2019 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Korando IV.
SsangYong Korando II FL
Wiele osób kojarzy ten model z pierwszą generacją Korando, nie zdając sobie sprawy, że auto o tej nazwie - bazujące na rozwiązaniach konstrukcyjnych Jeepa CJ - produkowana była w Korei od 1983 roku. Korando II, przez krótki okres, powstawało m.in. w fabryce na Żeraniu. Mimo zaokrąglonego nadwozia nie jest to suv, lecz terenówka "z krwi i kości". Auto bazuje na ramie, w zawieszeniu znajdziemy dwa sztywne mosty, standardowe wyposażenie to dołączany napęd przedniej osi (4x4) i reduktor. Do napędu auta stosowano silniki bazujące na licencji Mercedesa. Obecnie zakup Korando nie wymagającego natychmiastowego remontu blacharskiego graniczy z cudem. Podobnie, jak np. w Suzuki Samurai/Jimny największą bolączką modelu jest dramatycznie słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Rzy zakupie zwróćmy uwagę na stan ramy (zwłaszcza z tyłu) i czytelność wybitych na niej numerów!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-28