Subaru Forester II 2.0 S XT TURBO 177 KM
Subaru Forester
Subaru Forester to SUV, który zadebiutował w 1997 roku. Pierwszą generację produkowano do 2002 roku. Rok później pojawiła się druga generacja, która pozostawała w produkcji do 2008, czyli do momentu premiery III generacji Forestera. Ten samochód klasyfikowany jest nie jako SUV, ale crossover. W 2011 model poddano delikatnemu liftingowi.Zgodnie z tradycją Subaru wszystkie generacje posiadały stały napęd wszystkich kół oraz silniki typu bokser.
Subaru Forester II
Subaru Forester II debiutowało w 2002 roku. Samochód w dużej mierze opierał się na poprzedniku, który cieszył się opinią samochodu trwałego i bezawaryjnego.
Auto dzieliło z poprzednikiem płytę podłogową, napęd, a jednostki napędowe były wersjami rozwojowymi dotychczas stosowanych. Obie generacje miały również zbliżoną stylizację, największe zmiany objęły pas przedni i tylny oraz wnętrze.
Druga generacja Forestera prezentuje się znacznie lepiej, chociaż stylistycznie zbliżona do poprzednika, nie wygląda już tak bardzo retro. Szczególnie samochody poliftingowe (lifting przeprowadzono w 2005 roku) przywodzą na myśl klasyczną elegancję.
Wnętrze Forestera II generalnie wciąż jest klasyczne i proste, ale użyto już nieco lepszych materiałów oraz poprawiono poziom wyposażenia. W efekcie wnętrze opiera się upływowi czasu i nie znać po nim rosnącego przebiegu.
Nadwozie Forestera posiada bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Na bezwypadkowych egzemplarzach nie powinno być ani grama rdzy.
Źródłem napędu Forestera II są wyłącznie benzynowe silniki typu bokser o pojemnościach 2.0 i 2.5. Obie wersje wywodzą się z silnika 2.0 stosowanego w pierwszej generacji Forestera, obie dostępne są również w wersji z doładowaniem, przy czym wolnossąca jednostka 2,5 sprzedawana była wyłącznie na rynku amerykańskim.
Wszystkie silniki zużywają dużo paliwa, przy czym im większa pojemność - tym więcej. Silniki turbo to osobna sprawa. W tym przypadku właściwie trudno podać górną granicę, zależy ona wyłącznie od temperamentu kierowcy.
Samochody z silnikami doładowanymi wymagają specjalnej uwagi. Silniki te dość chętnie spalają olej, dlatego należy regularnie kontrolować jego stan. Nadmierne dymienie pod obciążeniem świadczy o zużyciu pierścieni zaworowych, dodatkowo mogą się przytrafić awarie uszczelek pod głowicami (głowice, jak w każdym silniku typu bokser są dwie).
Zawieszenie Forestera należy generalnie do trwałych. Kosztowne bywają jedynie usterki samopoziomującego tylnego zawieszenia - amortyzatory dostępne są wyłącznie oryginalne.
Ceny oryginalnych części zamiennych są wysokie, ponadto nie zawsze dostępne są tańsze zamienniki. Dlatego trzeba się liczyć z dość wysokimi kosztami użytkowania Forestera II.
Mimo tych kosztów, nie brakuje chętnych na kupno Subaru Forester II generacji, dzięki czemu spadki cen używanych egzemplarzy są stosunkowo niewielkie. Wysoki popyt spowodowany jest głównie tym, że regularnie serwisowane egzemplarze potrafią sprawić dużo przyjemności i zrobić duże przebiegi bez poważniejszych awarii.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-02-23