chceauto.pl
x

Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM

Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2021
Średnia cena
122 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
Full HybridCo to znaczy?
Waga
1576 kg
Ładowność
494 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM (150 KM + 16 KM)
0-100 km/h
10.7 s.
V max
193 km/h
Zasięg
650 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
48 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
385 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KMSubaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM

Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM

Subaru XV

Subaru XV to nietypowy samochód. Model ten oparto na uterenowionej wersji Imprezy, tak powstały samochód nazwano Imprezą XV. Następnie Impreza oficjalnie z nazwy zniknęła, przez co XV stał się prawdziwym, samodzielnym modelem, chociaż oczywiście nawiązania do Imprezy są widoczne już na pierwszy rzut oka. Auto debiutowało pod koniec 2011 roku, ale w Polsce do sprzedaży wprowadzono je w połowie 2012 roku.

Subaru XVW zamyśle Japończyków Subaru XV ma być miejskim crossoverem, a więc ma rywalizować m.in. z Mitsubishi ASX czy Nissanem Qashqai. Tyle tylko, że to zupełnie inne pojazdy.

XV wyróżnia się już nadwoziem. Jak wspomnieliśmy, nadwozie XV wywodzi się z Imprezy, linie obu pojazdów są identyczne, a minimalne różnice w długości i szerokości to efekt zastosowania innych zderzaków oraz plastikowych osłon błotników. Oczywiście XV jest od Imprezy wyższe i to znacznie (niemal 10 cm), ale to zasługa wyższego zawieszenia, a nie np. innej linii dachu. Tymczasem wspomniane ASX czy Qashaqai to modele zaprojektowane od podstaw, które nie mają odpowiedników wśród klasycznych kompaktów.

To jednak nie koniec różnic. O ile model Nissana i Mitsubishi oferowane są również z napędem tylko jednej osi, to XV, jak każde Subaru, ma wyłącznie napęd Symmetrical-AWD. To oznacza lepsze właściwości jezdne, ale i wyższą cenę.

Co ciekawe, japońscy inżynierowi bardzo sztywno zestroili zawieszenie Subaru XV. Jak na tak wysoko zawieszony samochód, którego wysoki prześwit sugerowałby możliwość eksploatacji w lekkim terenie to dziwne rozwiązanie. Sztywne zawieszenie sprawia bowiem, że nawet na asfalcie można narzekać na brak komfortu... XV w teren więc raczej się nie nadaje.


Subaru XV II Hybrid

Druga generacja Subaru XV zadebiutowała wiosną 2017 roku na salonie w Genewie.

Podobnie jak poprzednik, nowa generacja XV to tak naprawdę uterenowiona wersja Imprezy - tym razem generacji, którą pokazano na początku 2016 roku na salonie w Nowym Jorku, a w Europie dopiero we wrześniu 2017 roku na salonie we Frankfurcie.

Subaru XV zbudowano na nowej, współdzielonej z nową Imprezą, płycie podłogowej. XV ma nadwozie o długości 446,5 cm, szerokości 180 cm i wysokości 161,5 cm. Rozstaw osi to 266,5 cm.

Dzięki nowej płycie podłogowej znacznie wzrosła sztywność nadwozia, to z kolei przekłada się na właściwości jezdne. Producent zmienił również przełożenie przekładnie kierowniczej na bardziej bezpośrednie oraz mocno zmodyfikował nastawy zawieszenia, dzięki czemu auto ma się o połowę mniej przechylać na zakrętach.

Stylizacja nadwozia nie stanowi zaskoczenia. Z przodu w oczy rzuca się heksagonalna osłona chłodnicy i skośne reflektory, które producent nazywa "oczami jastrzęba". Jednym słowem - gdyby nie kilka stylistycznych dodatków, których celem jest "uterenowienie" i gdyby nie podniesione zawieszenie (prześwit wynosi 22 cm), XV i Impreza byłyby trudne do odróżnienia.

Podobnie jak Impreza, Subaru XV ma symetryczny, stały napęd wszystkich kół. Standardem jest system X-Mode, którego celem jest taka optymalizacja pracy silnika, napędu 4x4 i hamulców, by poprawiać właściwości terenowe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-28

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Subaru XV już na polskim rynku2012-05-06Subaru XV drugiej generacji2017-03-10Pierwsze w historii hybrydowe Subaru2013-06-25Subaru Crosstrek Hybrid. Pierwsze plug-in!2018-11-20Subaru XV - pierwsze zdjęcie2017-01-24Najbezpieczniejsze auta 2017. Volkswagen górą!2018-01-10

    Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Renault Arkana

    Renault Arkana

    1.6 E-Tech 145 KM hybryda2021crossoverautomatprzedni
    cena średnia 101 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Kia XCeed

    Kia XCeed

    1.6 GDi Plug-In Hybrid 141 KM hybryda2021crossoverautomatprzedni
    cena średnia 119 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Subaru XV II Hybrid 2.0 i-S e-Boxer 150 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS