Suzuki Ignis debiutowało w 2016 roku, nadszedł więc czas na jego modernizację. Co nowego znajdziemy w tym modelu?
Suzuki Ignis
Ignis nadal odznacza się nietuzinkowym wyglądem. Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana przez nową osłonę chłodnicy i zmieniony wygląd przednich i tylnych zderzaków, które zostały wzbogacone srebrnymi nakładkami.
W wnętrzu pojawiły się nowe kolory tapicerek oraz deska rozdzielcza z na nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników.
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis po modernizacji jest dostępny w jedenastu jednokolorowych i siedmiu dwukolorowych wariantach. W ofercie pojawiły się trzy zupełnie nowe lakiery - Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic oraz Tough Khaki Pearl Metallic.
Największa nowość w Ignisie to ulepszony napęd mikrohybrydowy. Zmodernizowany silnik benzynowy 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D jest wyposażony w system podwójnych wtryskiwaczy, układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.
Suzuki Ignis
Zmniejszone zużycie paliwa to zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Suzuki Ignis Hybrid jest teraz dostępny również z automatyczną, bezstopniową skrzynią CVT.
Ceny Suzuki Ignis Hybrid po modernizacji zaczynają się od 56 900 zł (z napędem na jedną oś i skrzynią manualną).