Pojazd ten po raz pierwszy pokazano niemal rok temu na salonie w Tokio. Debiut wersji europejskiej miał właśnie miejsce na salonie paryskim.
Suzuki Ignis
Przypomnijmy, że Suzuki miało już w swojej ofercie model o nazwie Ignis. Był to również crossover, który od 2000 roku sprzedawano w Japonii, a od 2002 - w Europie. Samochód nieco wyprzedził modę na auta z podniesionym zawieszeniem i nie cieszył się szczególną popularnością. Produkcja została zakończona w 2008 roku, następcy nie zaprezentowano.
Nowe Suzuki Ignis również jest crossoverem, ale o znacznie mniejszych wymiarach. Samochód ma tylko 3,7 m długości przy rozstawi osi 243,5 cm. Szerokość to 169 cm, a wysokość - 159,5 cm. Prześwit samochodu to 18 cm.
Suzuki Ignis
Zastosowanie nowej płyty podłogowej pozwoliło zredukować rozmiar komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Samochodem może podróżować pięć osób lub cztery, o ile zamiast tylnej kanapy zastosowano dwa siedzenia z możliwością przesuwania. Pojemność bagażnika w wersji pięcioosobowej to 267 litrów (227 litrów przy napędzie wszystkich kół ALLGRIP).
W samochodzie zastosowano wiele elementów wykonanych z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, co pozwoliło uzyskać niską masę własną samochodu przy zachowaniu wysokiej sztywności konstrukcyjnej. Auto w zależności od wersji waży około 850-900 kg.
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis może być wyposażone w system infotainment z ekranem dotykowym. System umożliwia sterowanie systemami pokładowymi, nawigacją, a także integrację ze smartfonem.
Samochód napędzany jest silnikiem benzynowym 1,2 DUALJET o mocy 90 KM. Jednostka ta może współpracować z układem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) typu „mild hybrid”. SHVS to lekki, kompaktowy układ hybrydowy wykorzystujący rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), silnik elektryczny oraz zestaw
akumulatorów litowo-jonowych.
Suzuki Ignis
Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni biegów - manualnej lub zautomatyzowanej AGS.
Suzuki Ignis może zostać wyposażony w system napędu na cztery koła ALLGRIP AUTO ze sprzęgłem wiskotycznym. System automatycznie przenosi moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi w momencie wykrycia uślizgu kół z przodu.
Samochód może osiągnąć prędkość maksymalną ok. 165-170 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w około 12 s (osiągi się zmieniają w zależności od zastosowanej skrzyni biegów i napędu).
Nowe Suzuki Ignis trafi do europejskich salonów w styczniu 2017 roku.