Toyota C-HR I FL 2.0 Hybrid 184 KM
Toyota C-HR
C-HR to niewielkich rozmiarów crossover pozycjonowany poniżej modelu RAV-4. Auto stworzono z myślą o odzyskaniu pozycji lidera segmentu zdominowanego dziś przez Nissana.
Toyota C-HR debiutowała w 2016 roku, bazą do jej stworzenia była modułowa płyta podłogowa TNGA.
C-HR pierwszej generacji oferowany był wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).
Napęd hybrydowy stosowany w C-HR pochodził z Prius i generował 122 KM.
W 2023 roku wprowadzono na rynek II generację C-HR-a i zakończono produkcję I generacji. Samochód nieco urósł, ale stylizacyjnie stanowi wyraźne nawiązanie do poprzednika.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.
Toyota C-HR I FL
Bazą do stworzenia Toyoty C-HR pierwszej generacji była modułowa płyta podłogowa TNGA. Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach, a całą inicjatywą kierował główny projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.
Karoseria nawiązywać ma do „szlifowanego diamentu” i stanowi ukłon w stronę młodszych nabywców. Tym spodobają się zapewne szerokie nadkola czy przywołująca na myśl coupe klamka tylnych drzwi ukryta w szerokim słupku C.
Toyota C-HR pierwszej generacji oferowana była wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).
Zamiast jednostki wysokoprężnej Toyota proponuje rozwijający 122 KM układ hybrydowy zaczerpnięty z Priusa. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40 proc. — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.
Auto standardowo oferowane było z pakietem Toyota Safety Sense. Obejmuje on układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision
System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
Samochód trafił do europejskich salonów w 2016 roku. Auto budowane jest w tureckiej fabryce Toyoty w miejscowości Sakarya.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28