Toyota C-HR II 2.0 Hybrid 197 KM
Toyota C-HR
C-HR to niewielkich rozmiarów crossover pozycjonowany poniżej modelu RAV-4. Auto stworzono z myślą o odzyskaniu pozycji lidera segmentu zdominowanego dziś przez Nissana.
Toyota C-HR debiutowała w 2016 roku, bazą do jej stworzenia była modułowa płyta podłogowa TNGA.
C-HR pierwszej generacji oferowany był wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).
Napęd hybrydowy stosowany w C-HR pochodził z Prius i generował 122 KM.
W 2023 roku wprowadzono na rynek II generację C-HR-a i zakończono produkcję I generacji. Samochód nieco urósł, ale stylizacyjnie stanowi wyraźne nawiązanie do poprzednika.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.
Toyota C-HR II
Toyota C-HR drugiej generacji to samochód niemal identyczny jak prototypowa Toyota C-HR Prologue, zaprezentowana w grudniu 2022 roku. Z profilu auto ma wyglądać, jak coupe. Z przodu widać tę samą koncepcję stylistyczną, co elektrycznym bZ4X oraz Priusie.
Toyota C-HR jest dostępna w nowych, dwukolorowych wariantach, podobnie jak np. Aygo X. Czarny, kontrastujący lakier został poprowadzony od dachu przez tylny zderzak do tylnej części auta.
W nowej Toyocie C-HR dostępne są 12,3-calowe cyfrowe zegary (w zależności od wersji) oraz cyfrowy kluczyk - do otworzenia i uruchomienia auta wystarczy tylko smartfon.
Nowe C-HR jest pierwszym modelem Toyoty, w którym zastosowane jest inteligentne oświetlenie ambientowe z możliwością personalizacji. Dostępne są 64 różne kolory, charakter oświetlenia jest dostosowany do ustawionej temperatury lub pory dnia.
Standardem w Toyocie C-HR jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który w zależności od wersji wyposażenia ma dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, a także inteligentny asystent głosowy oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.
Przy pomocy aplikacji jest możliwe zdalne zaparkowanie auta i precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.
Silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-12