chceauto.pl
x

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2011
Średnia cena
29 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel
Waga
1410 kg
Ładowność
480 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
126 KM
0-100 km/h
10.1 s.
V max
200 km/h
Zasięg
1060 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
450 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KMToyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KMToyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KMToyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KMToyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM

Toyota Corolla

Corolla to sztandarowy pojazd Toyoty - auto jest najpopularniejszym pojazdem kompaktowym w historii motoryzacji. Niezależnie do generacji Corolle słyną z ponadprzeciętnej trwałości i niskiej usterkowości. Na tle europejskich rywali, zwłaszcza starsze modele, odznaczają się jednak dość ciasnym wnętrzem i kiepskim poziomem wyposażenia. Do końca lat dziewięćdziesiątych Corolle wypadały też bardzo przeciętnie w testach zderzeniowych.

Toyota Corolla E15

Corolla X generacji produkowana jest od 2007 roku. Samochód występuje tylko w dwóch wersjach nadwoziowych - jako czterodrzwiowy sedan oraz minivan o nazwie Corolla Verso. Hatchback otrzymał nową nazwę - Auris, zaś kombi nie pojawiło się w produkcji.

Samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii i w Turcji jednak dzięki dobrej kontroli jakości Toyocie udało się utrzymać stosunkowo niską awaryjność. Podobnie jak w poprzedniej generacji Corolli pracownicy serwisów Toyoty najczęściej słuchają narzekań na kiepskiej jakości powłokę lakierniczą (szybko się zarysowuje), piszczące hamulce oraz drobne usterki instalacji elektrycznej.

W początkowym okresie produkcji zdarzały się również niedostatki wykończenia - plastik na konsoli wewnętrznej (zwłaszcza w okolicy schowków) niemiłosiernie skrzypiał, niektóre elementy wnętrza potrafiły zostać w ręce. Toyota wyciągnęła jednak odpowiednie wnioski i szybko uporała się z problemami.

Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Toyota dominuje na polskim rynku. Corolla bestsellerem2024-07-06Toyota Corolla po zmianach na 2024 rok2023-10-20Toyota Corolla Sedan w cenie aut klasy B2023-07-21Toyota Corolla po modernizacji2022-06-14Toyota Corolla GR Sport2019-03-15Nowa Toyota Corolla Sedan2018-11-16

Toyota Corolla CRASHTEST

Toyota Corolla - AKCJE NAWROTOWE

2008-07-28Niektóre samochody modelu Corolla wyprodukowane od 18 stycznia do 12 maja 2008 roku w Republice Południowej Afryki, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Z powodu nieprawidłowego sposobu montażu śrub w zacisku hamulcowym może dojść do ich poluzowania, co objawiać się będzie wystąpieniem nienaturalnego hałasu. W skrajnych wypadkach wada taka może doprowadzić do pęknięcia tarczy hamulcowej i unieruchomienia pojazdu.

Problem ten może dotyczyć w Polsce 63 samochodów, których kod modelu i numer nadwozia (VIN) zawierają się w poniższych przedziałach:
kod modelu: ZZE150 VIN: LA5#E# 03006397 - 03012306
kod modelu: ZRE151 VIN: LB5#E# 03009636 - 03017221
kod modelu: NDE150 VIN: LD5#E# 03000671 - 03003539
kod modelu: ADE150 VIN: LF56E# 03002317 - 03002926
(# oznacza iż w tym miejscu może znajdować się dowolny znak).
2010-02-05Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli:
AYGO (luty 2005 - sierpień 2009)
iQ (listopad 2008 - listopad 2009)
Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009)
Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010)
Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009)
Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010)
Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009)
RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009)
wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie.
2012-10-12Przedsiębiorca poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel. 22 449 05 00, faks: 22 449 05 05

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Focus

Ford Focus

1.6 TDCi 115 KM diesel2011sedanręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S40

Volvo S40

1.6 D2 DRIVe 115 KM diesel2011sedanręcznaprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

1.6 CD 115 KM diesel2011sedanręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.7 CDTI 125 KM diesel2011sedanręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS