chceauto.pl
x

Toyota Mirai II FCEV 182 KM

Toyota Mirai II FCEV 182 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2021
Średnia cena
241 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
0 cm3
Silnik
ogniwa wodorowe

OSIĄGI

Moc
182 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
175 km/h
Zasięg
550 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Zużycie wodoru
1.1 kg wodoru na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł
Zbiornik paliwa
6 kg

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
235/55 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
321 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Mirai II FCEV 182 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KMToyota Mirai II FCEV 182 KM

Toyota Mirai II FCEV 182 KM

Toyota Mirai to samochód zasilany wodorem. Pierwsza generacja tego modelu została zaprezentowana pod koniec 2014 roku, rok później auto znalazło się w produkcji.

Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym czerpiącym energię ogniw paliwowym. Wodór niezbędny do ich pracy przechowywany jest w specjalnych zbiornikach (wykonanych z włókien węglowych i wzmacnianych włókien sztucznych) pod ciśnieniem około 700 barów.

Prąd uzyskiwany w ogniwach paliwowych przechowywany jest w zespole baterii NiMh. Stąd, za pośrednictwem specjalnego wzmacniacza napięcia i falownika, prąd o napięciu 650 woltów trafia do silnika elektrycznego.

Jednostka napędowa Mirai I legitymowała się mocą 153 KM i osiągała maksymalny moment obrotowy 335 Nm. To wystarcza, by ten rodzinny sedan przyspieszał od 100 km/h w 9 s i osiągał prędkość maksymalną 179 km/h.

Mirai pierwszej generacji była sprzedawana głównie odbiorcom instytucjonalnym, posiadającym stosowną infrastrukturę do tankowania. Przez c sprzedano około 10 tysięcy egzemplarzy tego modelu.

Druga generacja Toyoty Mirai debiutowała w 2019 roku.

Samochód ponownie jest sedanem, ale w stosunku do poprzednika ma mieć o 30 procent większy zasięg. Udało się to osiągnąć poprzez zamontowanie większych zbiorników wodoru, ale również modyfikacje samych ogniw paliwowych.

Zbiorniki są ułożone w literę T. Najdłuższy jest zamocowany pod podłogą, po środku platformy, na osi pojazdu, zaś dwa mniejsze zostały umieszczone poprzecznie pod tylnymi siedzeniami i bagażnikiem. Łącznie mieści się w nich 5,6 kg wodoru, czyli o 1 kg więcej niż w pierwszym modelu. Miejsce ich zamocowania przyczynia się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Toyota Mirai II ma 497,5 cm długości, 188,5 cm szerokości i 147 cm wysokości. Rozstaw osi to 292 cm. Wnętrze, w którym dominuje umieszczony na konsoli środkowej dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala, pomieści pięć osób.

W ogniwach paliwowych użyto polimeru w stanie stałym, tak jak w poprzednim modelu. Zestaw jest mniejszy i użyto w nim mniej ogniw (330 zamiast 370). Mimo to jego maksymalna moc wzrosła ze 114 kW do 134 kW (182 KM). Było to możliwe dzięki większej gęstości mocy, która wzrosła z 3,1 kW/l do 5,4 kW/l (z wyjątkiem krańcowych ogniw). Moment obrotowy wynosi 300 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,2 s i może osiągnąć prędkość 175 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-08-29

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Toyota Mirai. Ile kosztuje w Polsce?2023-10-25Toyota Mirai II generacji2021-03-09Toyota Mirai nowej generacji2020-12-02Toyota Mirai II generacji2019-10-11Jaka będzie przyszłość motoryzacji?2018-12-17Toyota Mirai w Berlinie2018-12-14

    Toyota Mirai II FCEV 182 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS