chceauto.pl
x

Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM

Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
100 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1798 cm3
Silnik
Full HybridCo to znaczy?
Waga
1375 kg
Ładowność
415 kg

OSIĄGI

Moc
122 KM
0-100 km/h
11.1 s.
V max
165 km/h
Zasięg
650 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
43 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
215/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
502 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KMToyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM

Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM

Toyota Prius

Prius traktowany jest w kategoriach ojca sukcesu pojazdów z napędem hybrydowym. Auto - niezależnie od rocznika i generacji - cieszy się opinią niezawodnego i zaskakująco trwałego środka transportu. Jego przydatność ogranicza się jednak głównie do miejskiej eksploatacji. W trasie wszelkie zalety posiadania hybrydowego układu napędowego nikną.

Toyota Prius IV

Toyota Prius IV została zaprezentowana jesienią 2015 roku na salonie we Frankfurcie.

Samochód zbudowano na bazie nowej platformy TNGA (Toyota New Generation Architecture). Dzięki temu auto ma niżej położony środek ciężkości oraz znacznie lepszą (o 60 proc.) sztywność nadwozia, co przekłada się na właściwości jezdne.

Toyota Prius ma 4,54 m długości (+6 cm w stosunku do poprzednika) i 1,76 m szerokości (+1,5 cm). O 2 cm - do 1,47 m - zmniejszyła się wysokość karoserii. Mimo wykorzystania nowej platformy nie zdecydowano się na zwiększenie - wynoszącego 2,7 m - rozstawu osi.

Nowy Prius otrzymał rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense oraz zmodernizowany układ napędowy, który jest lżejszy, bardziej kompaktowy i wydajny. Silnik spalinowy generuje 98 KM, zaś elektryczny - 72 KM, łączna moc układu napędowego to 122 KM.

W marcu 2016 roku debiutował Prius Plug-in Hybrid, czyli wersja, którą można podłączyć do gniazdka sieciowego. Co ciekawe, sam układ hybrydowy układ napędowy się nie zmienił, co oznacza, że jednostka spalinowa generuje 98 KM, a silnik elektryczny - 72 (sumarycznie 122 KM).

Zamontowano jednak większe baterie, której pojemność to 8,8 kWh. W trybie elektrycznym Prius Plug-in może przejechać do 50 kilometrów, prędkość maksymalna w tym trybie wynosi 135 km/h. Czas ładowania za pomocą zwykłego gniazdka wynosi niespełna 2,5 godziny.

Jesienią 2018 roku na salonie w Los Angeles zaprezntowano Priusa AWD-i, czyli wersję z napędem na cztery koła.

System AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego umieszczonego przy tylnej osi, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. AWD-i włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze. Napęd 4x4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych prędkościach, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię.

Układ napędowy AWD-i jest kompaktowy i lekki, nie wymaga przy tym stosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-11-06

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Toyota Prius w Polsce od 20 lat2024-06-14Toyota Prius V debiutuje w Polsce. Ceny2023-03-07Toyota Prius V generacji. Jeszcze więcej prądu2022-11-16Toyota Prius z napędem AWD!2018-11-29Toyota sprzedała już 10 mln aut hybrydowych2017-02-17Toyota Prius Plug-in Hybrid2016-03-29

    Toyota Prius CRASHTEST

    Toyota Prius IV 1.8 Hybrid 122 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS