Volkswagen ID.3 58 kWh 204 KM
ID.3 ma dla Volkswagena ogromne znaczenie i stanowi demonstrację strategicznego kierunku, który obrała marka. Modułowa platforma MEB, na której zbudowano ID.3, tworzy techniczną podstawę dla wielkiej ofensywy Volkswagena w dziedzinie elektrycznych aut i umożliwia skonstruowanie na niej kolejnych modeli.
Platforma MEB pozwala wykorzystać wszystkie zalety elektrycznego napędu – dzięki niej ID.3 odznacza się nadspodziewanie obszernym wnętrzem, znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz zasięgiem wynoszącym nawet do 549 km (według normy WLTP). Akumulator umieszczono w podłodze samochodu, co sprawia, że punkt ciężkości auta znajduje się nisko – to dobrze wpływa na właściwości jezdne.
Elektryczny silnik napędza tylne koła. Podczas hamowania silnik odzyskuje energię, która jest następnie gromadzona w baterii. ID.3 w pierwszej fazie rynkowej kariery dostępny jest z dwoma pojemnościami akumulatorów do wyboru. W późniejszym etapie do oferty dołączy wersja Pure, której akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu, dostępna w cenie wynoszącej mniej niż 130 tys. złotych.
Aktualną ofertę modelu otwiera ID.3 Pro Performance. Pojemność jego akumulatora wynosi 58 kWh, co pozwala na pokonanie do 426 km (wg normy WLTP). Elektryczny silnik osiąga moc 150 kW (204 KM), co przekłada się na przyspieszenie wynoszące 7,3 s od 0 do 100 km/h. Klienci mają też do wyboru wersję o mocy 107 kW (146 KM). ID.3 Pro S dysponuje akumulatorem o pojemności wynoszącej 77 kWh, jego zasięg to 549 km (wg normy WLTP), a moc silnika wynosi również 150 kW (204 KM).
Samochody dostępne są w siedmiu wersjach wyposażeniowych. ID.3 można wyposażyć w liczne elementy z zakresu stylistyki, multimediów i komfortu oraz w szeroki wachlarz systemów asystujących. Są wśród nich takie rozwiązania, jak: wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której na przedniej szybie auta wyświetlane są informacje w formie trójwymiarowych grafik, system Travel Assist, który reguluje odstęp od poprzedzającego samochodu i utrzymuje ID.3 na wybranym pasie ruchu czy Z matrycowe diodowe reflektory, które zapewniają zmienny rozdział światła, dostosowany do warunków na drodze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-31