Pokazany kilka dni temu pojazd o nazwie ID.3 ma być dla Volkswagena rewolucją. Przypomnijmy, że jest pierwszy model należącej do niemieckiego koncernu nowej marki ID, pierwszy samochód, który od podstaw opracowano z myślą o napędzie elektrycznym oraz pierwszy w historii Volkswagena pojazd, dostępny w przedsprzedaży.
ID.3
Volkswagen ujawnił do tej pory jedynie ogólny wygląd ID.3 - pokazane pojazdy wciąż pokryte były kamuflażem. W tajemnicy zachowano wnętrze i moc pojazdu. Zdradzono jedynie, że samochód będzie oferowany w trzech wersjach - z bateriami zapewniającymi zasięg na poziomie 330, 420 i 550 km. Określono również jedynie ogólną cenę, ma ona startować z poziomu około 30 tys. euro.
Mimo tego, ogłoszono, że samochód można już zamawiać. Chętni mogą rejestrować się na specjalnej stronie i wpłacać 1 tys. euro (w Polsce - 5 tys. zł) zaliczki. Zaznaczono jednak, że rezerwacja nie jest ostateczna - będzie można się z niej wycofać, nie tracąc pieniędzy.
ID.3
W przedsprzedaży dostępna jest wersja startowa - ID.3 1ST. Ma ona być bogato wyposażone i będzie dostarczana z bateriami zapewniającymi zasięg do 420 km. Powstać ma w sumie 30 tys. egzemplarzy serii 1ST, która ma być bogato wyposażona i kosztować około 40 tys. euro.
Już na drugi dzień po premierze Volkswagen ogłosił, że zainteresowanie ID.3 było tak duże, że okresowo współpracy odmawiały serwery. Ostatecznie w ciągu 24 godzin zarejestrowało się 10 tysięcy chętnych na ID.3. W ciągu kilku kolejnych dni zebrano kolejne 5 tys. zamówień.
Produkcja seryjna ID.3 będzie odbywać się w zakładzie Volkswagena w Zwickau i rozpocznie się pod koniec roku. Obecnie zakład jest przestrajany tak, by od końca 2020 roku produkować wyłącznie samochody elektryczne, oparte na modułowej platformie MEB. Moce produkcyjne mają zapewnić roczną produkcją na poziomie 330 tys. samochodów. Tym samym zakład będzie największą fabryką samochodów elektrycznych w Europie.
W Zwickau ruszył już montaż egzemplarzy przedseryjnych ID.3 Jak do tej pory, powstało 200 egzemplarzy tego pojazdu.