chceauto.pl
x

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2012
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1417 kg
Ładowność
503 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
160 KM
0-100 km/h
8.5 s.
V max
220 km/h
Zasięg
830 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
527 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM

Volkswagen Jetta

Jetta zapisała się w historii motoryzacji, jako odmiana Volkswagena Golfa ze stopniowanym tyłem. Jedna z jej kolejnych generacji - przez krótki czas - nosiła w Europie nazwę Bora. Technicznie samochód niewiele różni się od mniejszego brata - powstaje w oparciu o taką samą płytę podłogową, do napędu wykorzystywane są te same jednostki napędowe. Mimo tego Jetta ma opinię nieco bardziej "kapryśnego" auta niż bratni Golf. Być może bierze się to z faktu, że sprzedawane w Europie samochody pochodzą z fabryki Volkswagena w Meksyku.

Volkswagen Jetta VI

IV generacja Jetty powstała na zmodyfikowanej płycie podłogowej Golfa VI generacji. Samochody sprzedawane na rynkach europejskich pochodziły z meksykańskiej fabryki Volkswagena w miejscowości Puebla. Zgodnie z zasadą downsizingu wszystkie jednostki napędowe wyposażone były w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Występowanie tego ostatniego w praktyce oznacza brak możliwości zastosowania instalacji gazowej (lub stawia pod znakiem zapytania jej opłacalność). Polecamy zwłaszcza jednostki wysokoprężne, które - z reguły - po 2010 roku - nie mają już problemów z pękającymi głowicami i usterkami pompy oleju. Benzynowe silniki TSI cierpią często na rozciąganie się łańcuchów rozrządu. Pierwszym objawem usterki jest głośniejsza, przypominająca silnik Diesla, praca.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Jetta VII2018-01-16Historia Volkswagena Jetta2018-01-11Volkswagen Jetta po liftingu2014-04-16Plany Volkswagen na rok 20182018-01-20Volkswagen Lamando, czyli Jetta CC2014-08-31Nowy VW Jetta - ceny!2014-12-08

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

1.6 Turbo 170 KM benzyna2012sedanautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS