chceauto.pl
x

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
21 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1984 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
209 km/h

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
527 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KMVolkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM

Volkswagen Jetta

Jetta zapisała się w historii motoryzacji, jako odmiana Volkswagena Golfa ze stopniowanym tyłem. Jedna z jej kolejnych generacji - przez krótki czas - nosiła w Europie nazwę Bora. Technicznie samochód niewiele różni się od mniejszego brata - powstaje w oparciu o taką samą płytę podłogową, do napędu wykorzystywane są te same jednostki napędowe. Mimo tego Jetta ma opinię nieco bardziej "kapryśnego" auta niż bratni Golf. Być może bierze się to z faktu, że sprzedawane w Europie samochody pochodzą z fabryki Volkswagena w Meksyku.

Volkswagen Jetta V

W 2005 roku na rynku pojawiła się odmiana Golfa V z nadwoziem typu sedan - model Jetta.

Samochód - mimo że w ofercie znajdował się już Golf VI generacji wciąż dostępny był w salonach niemieckiej marki. Zaletą Jetty jest wyższe, niż w przypadku Golfów wyposażenie. Auta mają zazwyczaj więcej powietrznych (przeważnie osiem), klimatyzację czy pakiet elektryczny (szyby i lusterka). Na pochwałę zasługuje również ergonomiczne wnętrze, chociaż plastik użyty do jego wykończenia nie sprawia już wrażenia niezniszczalnego, jak miało to miejsce np. w poprzedniku (pokrętła sterowania nawiewami).

Niestety Jetta nie miała zbyt udanego debiutu. W pierwszych egzemplarzach zdarzało się bowiem wiele usterek. Dwulitrowe silniki Diesla miały wadę fabryczną (pękająca głowica), wiele samochodów dotykały też problemy z wentylatorami chłodnic czy usterkami dwumasowych kół zamachowych i turbosprężarek (TDI). Podobnie jak Golfy, także pierwsze roczniki produkowanej w Meksyku Jetty cierpiały z powodu odklejających się uszczelek drzwi (nieszczelność przednich drzwi). Wiele egzemplarzy miewa też problemy z zawieszeniem - szybko zużywają się silentblocki czy górne łożyska mocowania kolumn McPhersona. Stosunkowo często występującą usterką jest również awaria pompy paliwa, która niestety skończyć się może na lawecie.

Problemem może być znalezienie bezwypadkowego egzemplarza, na rynku jest wiele sprowadzonych z Niemiec samochodów, które mają za sobą poważne naprawy blacharskie. Auta z początku produkcji miały również problemy z jakością powłoki lakierniczej. Z niektórych elementów karoserii łuszczył się klar (lakier bezbarwny).

Ostrożnie należy podchodzić do aut ze 160-konnym silnikiem 1.4 TSI. Użytkownicy zgłaszali piski dochodzące z pompy wodnej (Volkswagen informował, że taki urok tego modelu) oraz okazjonalne problemy z wchodzeniem na obroty. Ta usterka kończyła się zapaleniem kontrolki EPC i unieruchomieniem samochodu. Początkowo serwisy wymieniały wtryskiwacze, ostatecznie zdecydowano się na zmianę oprogramowania - niemiecka centrala Volkswagena w listopadzie 2010 roku ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą wszystkie modele modele sprzedawane z silnikami 1.4 TSI i wyprodukowane między sierpniem 2008 a majem 2010 (w sumie ponad 71 tys. aut).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Jetta VII2018-01-16Historia Volkswagena Jetta2018-01-11Volkswagen Jetta po liftingu2014-04-16Plany Volkswagen na rok 20182018-01-20Volkswagen Lamando, czyli Jetta CC2014-08-31Nowy VW Jetta - ceny!2014-12-08

Volkswagen Jetta CRASHTEST

Volkswagen Jetta - AKCJE NAWROTOWE

2008-05-02Niedostateczne dokręcenie przewodu w układzie dodatkowego ogrzewania powietrzem może być przyczyną wzrostu temperatury, co w szczególnie niekorzystnym przypadku może spowodować powstanie płomienia. Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych w Meksyku pomiędzy 8 stycznia 2007 r. i 9 stycznia 2008 r. Usterka dotyczy jedynie niektórych egzemplarzy samochodów o numerach nadwozi (VIN) z poniższych zakresów:
WVW ___ 1K _ 7 M 099441 - 202689
WVW ___ 1K _ 8 M 000025 - 111903
3VW ___ 1K _ 7 M 101615 - 202685
3VW ___ 1K _ 8 M 000033 - 105765
WVW ___ 1K _ 7 M 300066 - 307813
WVW ___ 1K _ 8 M 300001 - 360414
3VW ___ 1K _ 7 M 300151 - 303116
3VW ___ 1K _ 8 M 300043 - 321362

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

1.8 143 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

2.0 136 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S40

Volvo S40

2.0 145 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Civic

Honda Civic

1.8 140 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

2.0 145 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Elantra

Hyundai Elantra

2.0 143 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Jetta V 2.0 FSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS