chceauto.pl
x

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
20 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1595 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
100 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
65 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
10.2%
Średni przebieg
102 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
565 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.8 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KMVolkswagen Passat B6 1.6 100 KM

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM

Volkswagen Passat

Passat to podręcznikowy przykład pojazd klasy niższej średniej. Znaczek "samochodu dla ludu" sprawia, że nie jest tak prestiżowy, jak np Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C ale na tle tych pojazdów może się pochwalić zdecydowanie obszerniejszym wnętrzem i - w większości przypadków - dużo niższymi kosztami eksploatacji. Passaty zyskały sobie opinię aut niezawodnych, trwałych i łatwych w serwisowaniu, chociaż - zwłaszcza w ostatnich latach - twierdzenia te nie zawsze odpowiadają rzeczywistości.

Volkswagen Passat B6

Passat typoszeregu B6 dostępny jest w ofercie Volkswagena od 2005 roku. W 2008 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak w przypadku poprzednika jego największą zaletą jest przestronne (chociaż skrzypiące) wnętrze, duże i ustawne bagażniki (sedan 565 litrów, kombi 603 litry) oraz dobre właściwości jezdne.

Niestety z legendarną trwałością poprzedników (np. B4) auto ma raczej niewiele wspólnego. Najczęściej samochód trapią usterki instalacji elektrycznej. Komputer zgłasza różnego rodzaju błędy, figle płata oświetlenie (np. kierunkowskazy w lusterkach, przetwornice ksenonów), czasami pojawiają się usterki czujników deszczu, centralnych zamków, elektrycznie sterowanych szyb i - co bardziej niepokojące - immobilisera.

Samochód ma w swojej historii również głośne akcje nawrotowe. W 2006 roku auta wzywano do serwisów celem usunięcia usterek pękających wsporników chłodnicy oleju (wycieki), silniczka wycieraczek oraz przewodu podciśnienia układu hamulcowego (możliwość utraty siły hamowania).

W 2008 roku kolejna partia samochodów trafiła do ASO by wymienić sterowniki układu kierowniczego (utrata siły wspomagania). Przy zakupie dobrze jest więc sprawdzić, czy interesujący nas egzemplarz był objęty tego typu akcją i czy usterki wyeliminowano. Niestety to nie koniec problemów, jakie trapią tę generację Passata.

Nowy, dwulitrowy silnik Diesla TDI zraził do siebie wielu nabywców. W początkowym okresie produkcji cierpiał z powodu pękających głowic i awarii pomp olejowych. Do typowych usterek jednostek wysokoprężnych zaliczyć też można problemy z przepływomierzem, dwumasowym kołem zamachowym, czy filtrem cząstek stałych. W przypadku tego typu silników uważać należy również na jakoś paliwa - wbrew obiegowej opinii pompowtryskiwacze nie są wcale mniej wrażliwe na tym punkcie niż układ Common Rail. Pompowtryskiwacze co 50-70 tys. km wymagają czyszczenia, w przeciwnym razie może nas spotkać niemiła niespodzianka i auto zatrzyma się gdzieś na trasie.

Wprawdzie większość z wymienionych usterek dotyczy głownie aut z pierwszego roku produkcji, ale Passat B6 z pewnością nie jest już samochodem, któremu można bezgranicznie ufać. Usunięcie nawet błahej usterki może nas kosztować sporo pieniędzy i nerwów. Z diagnozowaniem „elektryki” czasami nie radzą sobie nawet autoryzowane stacje obsługi.

Ostrożnie należy podchodzić do aut ze 160-konnym silnikiem 1.4 TSI. Użytkownicy zgłaszali piski dochodzące z pompy wodnej (Volkswagen informował, że taki urok tego modelu) oraz okazjonalne problemy z wchodzeniem na obroty. Ta usterka kończyła się zapaleniem kontrolki EPC i unieruchomieniem samochodu. Początkowo serwisy wymieniały wtryskiwacze, ostatecznie zdecydowano się na zmianę oprogramowania - niemiecka centrala Volkswagena w listopadzie 2010 roku ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą wszystkie modele modele sprzedawane z silnikami 1.4 TSI i wyprodukowane między sierpniem 2008 a majem 2010 (w sumie ponad 71 tys. aut).

Co ciekawe, wszystkie wspomniane wyżej niedoskonałości Passata B6 nie wpłynęły w znaczący sposób na cenę używanych egzemplarzy. Samochód ten wciąż jest znacząco droższy od np. równego wiekiem Mondeo. Czy warto przepłacać? Naszym zdaniem nie, ale w Polsce jest wiele osób, dla których znaczek Volkswagena na atrapie wart jest dopłaty kilkunastu tysięcy zł.

Silnik

Zastanawiasz się nad samochodem z instalacją gazową? To silnik dla Ciebie! Na pierwszy rzut oka, silnik o pojemności 1595 cm3 ma same wady. Konstrukcja tkwi w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Chociaż motor oferowany był jeszcze w Golfie V generacji, na tle japońskiej czy włoskiej konkurencji wypadał wręcz dramatycznie słabo. Nie miał ani turbodoładowania, ani szesnastozaworowej głowicy, ani nawet bezpośredniego wtrysku paliwa. Jedynym "nowożytnym" rozwiązaniem był w zasadzie plastikowy kolektor ssący (stosowany powszechnie od lat dziewięćdziesiątych...). Ostatecznie motor wycofano z oferty ze względu na trudne do spełnienia, nowe normy emisji spalin. Dlaczego auta z tą jednostką napędową cieszą się na rynku wtórnym tak ogromnym powodzeniem? Okazuje się, że prostota konstrukcji to w przypadku samochodów z drugiej ręki ogromna zaleta. Budowę tego motoru zna każdy mechanik, usunięcie nawet najbardziej problematycznej usterki jest więc bardzo tanie. Co więcej, dzięki temu, że silnik zaprojektowano w latach, gdy nikt nie słyszał jeszcze o downsizingu (na rynku spotkać można wersję o mocy 75 KM - dziś, takie osiągi mają dwucylindrowe jednostki o pojemnościach poniżej 1,0 l) żywotność konstrukcji znacząco - in plus - odbiega od obecnych standardów. Najpopularniejsze są obecnie mocniejsze warianty: 101 KM i 102 KM. Prawidłowo eksploatowana i serwisowana jednostka (zalecamy wymianę oleju, co 10 tys. km i napędu paska rozrządu co 50-60 tys. km) powinna przejechać około 400 tys. km do naprawy głównej. To bardzo dużo, zważając, że część współczesnych jednostek napędowych (również wysokoprężnych!) projektowana jest z założeniem granicznego przebiegu około 250 tys. km! Taką żywotność konstrukcja VW zawdzięcza właśnie swojej prostocie - ilość elektroniki sterującej ograniczono do minimum. Z punktu widzenia polskiego nabywcy największą zaletą jest fakt, że konstruktorzy Volkswagena zastosowali hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, co cieszy wszystkich zwolenników instalacji gazowych. W czasie pracy na LPG na przyspieszone zużycie narażone są zawory i gniazda zaworowe, co sprawia, że w autach z tego typu zasilaniem regulacja luzów zaworowych często staje się obowiązkowym punktem każdego przeglądu. W przypadku benzynowego 1,6 l MPI problem ten nie występuje, gdyż luzy kasowane są automatycznie przez hydropopychacze. Z tego względu nawet jednostki eksploatowane na LPG wygazują się dobrą kondycją przy przebiegach rzędu 300 tys. km. Oglądając auto trzeba uważać, by nie pomylić silnika 1,6 l MPI z - również dość popularną - jednostką 1,6 FSI. Chociaż obie mają podobne oznaczenia, to dwie, diametralnie różne konstrukcje. Motor FSI, który zadebiutował w Golfie IV generacji ma szesnastozaworową głowicę i wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa. Z tego względu cierpi na sztandarowe wręcz dolegliwości silników tego typu, jak np. osadzanie się nagarów na zaworach dolotowych (z czasem może dojść do uszkodzenia zaworów i gniazd zaworowych). Obecność bezpośredniego wtrysku paliwa w praktyce wyklucza też montaż instalacji gazowej. Rozwiązania dedykowane do takich jednostek kosztują nawet dwukrotnie więcej, niż w przypadki wtrysku pośredniego. Za "zagazowanie" 1,6 l FSI zapłacić trzeba nawet 5 tys. zł! Koszt instalacji do 1,6 l MPI nie powinien przekroczyć 2,5 tys. zł. Szukając auta z myślą o instalacji gazowej zwróćcie uwagę na kod silnika. Chcąc inwestować w LPG lepiej omijajcie te z kodem silnika BSE. Jednostki te mają "słabszą" pochodzącą z meksykańskiej fabryki głowicę, która na gazie dość szybko się poddaje. 1,6 l MPI z taką głowicą sklasyfikowany został na liście firmy PRINS (renomowanego producenta instalacji gazowych), jako motor sprawiający potencjalne problemy po zagazowaniu (pozostałe 1,6 l MPI - z innym kodem - nie mają tej przypadłości) Jednostka 1,6 l MPI występowała niemal w każdym popularnym modelu koncernu Volkswagena. Znajdziecie ją m.in. w AUDI: A3 I/II, A4 B5/B6/B7, SEATACH: IBIZA II, ALTEA, ALTEA XL, LEON I/II, TOLEDO II/III, VOLKSWAGENACH: GOLF IV/V/VI, PLUS, TOURAN, POLO IV, PASSAT B5/B6, SKODACH: OCTAVIA I/II, FELICIA, FABIA I/II.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Passat nowej generacji. Ile kosztuje?2023-11-17Volkswagen Passat nowej generacji2023-08-31Volkswagen Passat Variant IX generacji. Pierwsze zdjęcia2023-07-23Volkswagen Passat sedan - zakończono produkcję2021-12-13Król jest jeden. Ten model rządzi w Polsce!2020-01-14Volkswagen Passat GTE po zmianach. Ceny2019-09-25

Volkswagen Passat CRASHTEST

Volkswagen Passat - AKCJE NAWROTOWE

2005-12-17Samochody Volkswagen Passat B6 wyprodukowane w Niemczech w fabryce w Emden mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W samochodach Volkswagen Passsat B6 w przypadku poluzowania nakrętki ustalającej długość drążków kierowniczych może nastąpić utrata założonej przez producenta geometrii zawieszenia przedniego, w postaci zmiany zbieżności odczuwalnej jako drgania kół i konieczność zwiększenia siły kierowania.
2006-12-20W niektórych modelach samochodów Passat typ 3C(B6) mogą wystapić następujące wady:
1. pęknięcie przedniego wspornika chłodnicy oleju napędowego czego powodem są naprężenia termiczne - usterka może spowodować wyciek paliwa,
2. awaria silnika wycieraczek na skutek wilgoci powstałej w wyniku opadów deszczu,
3. pęknięcie przewodu podciśnienia w miejscu jego zagięcia, co może prowadzić do utraty wspomagania siły hamowania.

Usterki dotyczą niektórych samochodów Volkswagen Passat, typ 3C (B6), wyprodukowanych w Niemczech od marca 2005 roku do sierpnia 2006 r. o numerach nadwozi mieszczących się w poniższych zakresach:

WVW ZZZ 3C Z 5 P 000 001 - 003 233
WVW ZZZ 3C Z 6 E 000 051 - 246 222
WVW ZZZ 3C Z 6 P 000 003 - 226 966
WVW ZZZ 3C Z 6 Z 000 019 - 000 255
WVW ZZZ 3C Z 6 9 000 001 - 000 353
WVW ZZZ 3C Z 7 E 000 001 - 057 666
WVW ZZZ 3C Z 7 P 000 001 - 036 002
WVW ZZZ 3C Z 7 Z 000 076 - 000 302
WVW ZZZ 3C Z 7 9 000 001 - 000 014

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 5543 samochodów.
2007-04-19Niektóre samochody Volkswagen Passat 2.0 TDI wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0l TDI z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W skrajnych przypadkach może dojść do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła w wyniku ocierania uszkodzonego dwumasowego koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów. Wada jest spowodowana zwiększonym przekrojem otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła.

Usterka dotyczy samochodów Volkswagen Passat 2.0l TDI wyprodukowanych w Niemczech, o poniższych numerach nadwozi:

WVW_3C_6E 000057 - WVW_3C_6E 048020 samochody wyprodukowane od września 2004 r. do czerwca 2005 r.
WVW_3C_6P 000013 - WVW_3C_6P 022951 pojazdy wyprodukowane od października 2004 r. do czerwca 2005 r.
2008-03-07W niektórych samochodach VW Passat, podczas uruchamiania zimnego silnika może zostać przeciążony napęd pompy oleju. W konsekwencji może to doprowadzić w pojedynczych przypadkach do awarii smarowania i zatarcia jednostki napędowej. Wada dotyczy samochodów Volkswagen wyprodukowanych w Niemczech od 2006 do 2007 r.

Zakres numerów VIN wadliwych samochodów:
WVW*3C*6E001678 - WVW*3C*6E239950
WVW*3C*6P000075 - WVW*3C*6P226975
WVW*3C*7E000001 - WVW*3C*7E227984
WVW*3C*7P000001 - WVW*3C*7P157295
WVW*3C*6Z000038 - WVW*3C*6Z000054
2008-05-02w niektórych samochodach VW Touareg i Passat, podczas uruchamiania zimnego silnika może zostać przeciążony napęd pompy oleju. W konsekwencji może to doprowadzić w pojedynczych przypadkach do zatarcia silnika i uniemożliwienia dalszej eksploatacji samochodu. Poniżej numery VIN samochodów objętych akcją:
WVW*3C*6E001678 - WVW*3C*6E239950
WVW*3C*6P000075 - WVW*3C*6P226975
WVW*3C*7E000001 - WVW*3C*7E227984
WVW*3C*7P000001 - WVW*3C*7P157295
WVW*3C*6Z000038 - WVW*3C*6Z000054
2008-12-19W niektórych samochodach Passat i Passat CC, w przypadku uszkodzenia sterownika układu kierowniczego, istnieje możliwość chwilowego zakłócenia działania tego układu podczas parkowania lub ruszania z miejsca zaraz po uruchomieniu pojazdu.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 15 sierpnia a 23 września 2008 r. W Polsce kampanią serwisową objętych jest 16 samochodów numerach nadwozi (VIN) z poniższych zakresów:
WVW ___ 3C _ 9 E 023951 do 057828
WVW ___ 3C _ 9 E 515773 do 523742
XW8 ___ 3C _ 9 G 004211 do 004323
WVW ___ 3C _ 9 P 026694 do 031381

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A4

Audi A4

1.6 E 102 KM benzyna2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

1.6 16V 106 KM benzyna2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Passat B6 1.6 100 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS