chceauto.pl
x

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1996
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1896 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
75 KM
0-100 km/h
18 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
495 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KMVolkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KMVolkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KMVolkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KMVolkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM

Volkswagen Passat

Passat to podręcznikowy przykład pojazd klasy niższej średniej. Znaczek "samochodu dla ludu" sprawia, że nie jest tak prestiżowy, jak np Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C ale na tle tych pojazdów może się pochwalić zdecydowanie obszerniejszym wnętrzem i - w większości przypadków - dużo niższymi kosztami eksploatacji. Passaty zyskały sobie opinię aut niezawodnych, trwałych i łatwych w serwisowaniu, chociaż - zwłaszcza w ostatnich latach - twierdzenia te nie zawsze odpowiadają rzeczywistości.

Volkswagen Passat B4

Passat B4 pojawił się w ofercie Volkswagena w 1993 roku. Samochód nie był nową konstrukcją. Model B3 (debiut w roku 1987) poddano po prostu głębokiemu liftingowi. Zmianom uległy m.in.: pas przedni, tylne lampy oraz wnętrze. Technicznie jednak korzenie modelu sięgają połowy lat osiemdziesiątych, co jest również jednym z powodów dużej popularności samochodu. B4 powstał w latach, gdy elektronika pojazdowa dopiero raczkowała - dzięki topornie prostej konstrukcji auto cieszy się opinię niezniszczalnego.

Niestety ostatni egzemplarz typoszeregu B4 zjechał z taśmy produkcyjnej w 1997 roku, więc nawet najmłodsze auta najlepsze lata mają już za sobą. W związku z ogromnymi przebiegami, większość dostępnych na naszym rynku aut ma około pół miliona kilometrów przebiegu oraz powypadkową przeszłością znalezienie samochodu wartego uwagi będzie bardzo trudne. Po tylu latach intensywnej eksploatacji nie ma też co liczyć na niezawodność.

Najwięcej kłopotów przysparza układ elektryczny - współpracy odmawiają: elektrycznie podnoszone szyby (siłowniki, łamiące się przewody w drzwiach), centralne zamki, czujniki ABS, szczotki w alternatorze czy aparat zapłonowy. Do typowych dolegliwości zaliczyć też można wymagającą częstego czyszczenia przepustnicę (zawiesza się, falują obroty) oraz wycieki z zespołu napędowego i pękające odmy (silniki benzynowe). W Dieslach uważać trzeba na turbosprężarkę i przepływomierz - te dwa elementy psują się stosunkowo często, nienależną też do najtańszych. Prócz tego Passat B4 cierpi też na kilka charakterystycznych przypadłości. Podobnie jak w przypadku Golfa III bardzo nietrwałe są prowadnice szyberdachu, często psują się też klamki (zimą trzeba porządnie zabezpieczyć zamki - ich konstrukcja sprawia, że bardzo szybko zamarzają i nie sposób dostać się do wnętrza). Zawieszenie ze względu na prostą konstrukcję jest raczej trwałe. Przeważnie wymiany wymagają jednak elementy metalowo-gumowe. Kłopoty mogą też sprawiać zapiekające się hamulce.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volkswagen Passat nowej generacji. Ile kosztuje?2023-11-17Volkswagen Passat nowej generacji2023-08-31Volkswagen Passat Variant IX generacji. Pierwsze zdjęcia2023-07-23Volkswagen Passat sedan - zakończono produkcję2021-12-13Król jest jeden. Ten model rządzi w Polsce!2020-01-14Volkswagen Passat GTE po zmianach. Ceny2019-09-25

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Vectra

Opel Vectra

1.7 TDS 82 KM diesel1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Primera

Nissan Primera

2.0 D 75 KM diesel1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.9 TD 75 KM diesel1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Passat B4 1.9 TD 75 KM Opinie i komentarze

mario
21 maja 2011
Typowe wozidło toporny bez polotu bo i wewnątrz nic się nie dziej smutno czarno nie najlepsze wykończenie typowy wół roboczy duży plus bagażnik (sedan) ,problematyczne są klamki zewnętrzne sterują centralnym zamkiem i domykaniem szyb bez konserwacji po zimie szaleje całą elektryka poza tym delikatne są klamki wewnętrzne często się łamią :).Przy silniku 1,9 TD problemem jest ścinający się klin na wale przy ostrej jeździe czy próbie odpalenia na pych (przerabiałem to )wycieki ze silnika i skrzyni to normalka przy takich przebiegach mój Passat 94 r 300000 :).Jednym słowem Golf 2, Passat B4 i polo3 zakończyły okres w którym to VW uchodziło za synonim bezawaryjności.
józio
25 listopada 2011
mario - jak ktoś marzy o limuzynie to niech jej sobie szuka. B4 jest dla normalnych ludzi. Jak ktoś kupuje taki pojazd za małe pieniądze to musi być bogaty. Przy zakupie to dobrze jest uruchomić rozum i szukać coś co co się trzyma kupy. A taki pojazd to widać. W B4 po otwarciu maski jak silnik jest suchy, przykurzony i kompletne plasticzki pod maską to sobie jeszcze polata. Jak jest czysty, błyszczący i trochę niekompletny, a w dodatku tani to go omijaj choć to VW B4. B4 to pojazd z wysoko zawieszonym nadwoziem bardzo ekonomiczny i nie dla amatorów bmw albo audi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS