Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Volkswagen Taigo 1.0 TSI 95 KM
Volkswagen Taigo to tzw. SUV coupe, co oznacza w skrócie opadającą linię dachu i mocno pochylony słupek C, przez co samochód ma mieć bardziej dynamiczny wygląd niż T-Cross. Stylizacyjnie Taigo jest kopią sprzedawanego od połowy 2020 roku na rynkach Ameryki Południowej modelu Nivus.
Volkswagen Taigo ma 4,27 m długości, 1,49 m szerokości i 1,76 m wysokości. Tym samym Taigo jest aż o 16 cm dłuższy od T-Crossa, ale już rozstaw osi (2,57 m) ma tylko o 3 cm większy. Oznacza to, że wnętrze jest większe w minimalnym stopniu, a dodatkowe centymetry w głównej mierze przypadły na przedni i tylny zwis. Właśnie długie zwisy powodują, że Taigo jest o 3 cm... dłuższy niż pozycjonowany wyżej T-Roc. A przecież model ten jest budowany ma bazie płyty podłogowej dla samochodów kompaktowych MQB (na tej samej platformie powstaje Golf), zaś Taigo korzysta z płyty MQB A0, na której powstają m.in. Polo czy T-Cross.
Dłuższy tylny zwis to większy bagażnik. W Taigo przewieziemy 438 litrów bagażu, podczas gdy do T-Crossa zmieścimy tylko 385 litrów.
Volkswagen Taigo jest dostępny z trzycylindrowymi silnikami benzynowymi 1.0 TSI o mocy 95 i 110 KM oraz czterocylindrowym 1.5 TSI o mocy 150 KM. Maksymalna prędkość wynosi – odpowiednio – 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. Silniki są parowane z pięcio- lub sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi oraz siedmiostopniową przekładnią DSG. Diesli i hybryd, czy wersji sportowych - brak.
We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i zdigitalizowana obsługa podstawowych funkcji. System multimedialny MIB3 jest wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezrzędową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania z funkcją dotykową, który optycznie nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków. W podobnej formie jest on oferowany w większych modelach, takich jak Tiguan, Passat i Arteon.
Volkswagen Taigo po raz pierwszy został zaprezentowany w połowie 2021 roku, a w salonach pojawił się na początku roku 2022.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-08-26