Volkswagen szykuje się do poszerzenia oferty pickupów. W Brazylii zaprezentowano właśnie koncepcyjnego Volkswagena Taroka. Samochód, w wersji produkcyjnej, trafić ma wkrótce na lokalny rynek. Niemiecka firma zapowiada, że samochód uzupełni jej cenniki również w innych krajach...
Volkswagen Tarok Concept
Ciekawą cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie. Samochód ma ładowność jednej tony.
Volkswagen Tarok Concept
Ze światem topornych pickupów kłóci się natomiast wyposażenie wnętrza. W kabinie znajdziemy pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display). Cechą charakterystyczną koncepcyjnego modelu jest lakierowany w kolorze nadwozia panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Można się jednak spodziewać, że – podobnie jak „szklany kokpit” – rozwiązanie zarezerwowane będzie wyłącznie dla topowych odmian.
Volkswagen Tarok Concept
Pod maską Taroka znajdziemy czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. W Brazylii jednostka może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION.
Volkswagen już zapowiedział, że seryjna odmiana Taroka oferowana będzie m.in. z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM.