Volkswagen Tiguan II Allspace 1.4 TSI 150 KM
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan to niewielki SUV zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. W 2011 model poddano liftingowi (przy czym zmienione wnętrze zaczęto montować od 2010 roku). Nazwa pochodzi od połączenia angielskich słów "tiger" i "leguan" (tygrys i legwan) i sugerować ma oczywiście połączenie siły i zwinności.
Tiguan to pierwszy kompaktowy SUV w historii Volkswagena. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Golfa V, Tiguan jest jednak wyraźnie większy od swego klasycznego, kompaktowego brata.
Oferta Tiguanów na polskim rynku wtórnym nie jest duża, dominują auta z dieslami, zdarzają się pojazdy sprowadzane z USA, których jednak lepiej unikać (uboższe wyposażenie, klasyczny automat zamiast DSG). Jak to zwykle bywa, najmniejszych kłopotów można się spodziewać po autach w bazowych wersjach (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych).
Volkswagen Tiguan II Allspace
Druga generacja Volkswagena Tiguan debiutowała na salonie we Frankfurcie jesienią 2015 roku, a do salonów trafiła wiosną roku następnego.
Volkswagen Tiguan II zbudowany został na modułowej płycie podłogowej MQB. Samochód sporo urósł, nadwozia jest o 6 cm dłuższe i o 3,3 cm szersze niż w autach I generacji. Do tego linia dachu przebiega o 3,3 cm niżej niż dotychczas, co oznacza, że auto ma znacznie bardziej dynamiczny wygląd (wysokość to 163 cm, przy czym chodzi o bazowy model z napędem na przednią oś).
Znacznie, bo aż o 7,7 cm, zwiększono rozstaw osi (do 268 cm), dzięki czemu wnętrze jest znacznie bardziej obszerne, szczególnie na tylnej kanapie. Większa długość nadwozia przełożyła się również na większy bagażnik - jego pojemność to 615 litrów, aż o 145 l więcej niż w I generacji. Dodatkowo w razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, wówczas otrzymujemy przestrzeń ładunkową o pojemności 1655 litrów.
Co ważne, mimo wyraźnie większych rozmiarów w ryzach udało się utrzymać masę. Producent deklaruje, że jest ona o 50 kg mniejsza niż wcześniej (samochody w porównywalnych wersjach). Niższa masa przekłada się z kolei na lepsze właściwości jezdne i niższe zużycie paliwa.
Standardowe wyposażenie Tiguana jest bogate i obejmuje m.in. system Front Assist z układem automatycznego hamowania (również przed pieszymi) oraz Lane Assist, który zapobiega niekontrolowanemu opuszczeniu pasa ruchu. Całkowicie nowy jest system infotainment.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-16