chceauto.pl
x

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 2.50 (oceny: 16)
Rok produkcji
2008
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
1665 kg
Ładowność
575 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
186 km/h
Zasięg
850 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł
Zbiornik paliwa
64 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
235/55 R17
235/50 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
470 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KMVolkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan to niewielki SUV zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. W 2011 model poddano liftingowi (przy czym zmienione wnętrze zaczęto montować od 2010 roku). Nazwa pochodzi od połączenia angielskich słów "tiger" i "leguan" (tygrys i legwan) i sugerować ma oczywiście połączenie siły i zwinności.

Tiguan to pierwszy kompaktowy SUV w historii Volkswagena. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Golfa V, Tiguan jest jednak wyraźnie większy od swego klasycznego, kompaktowego brata.

Oferta Tiguanów na polskim rynku wtórnym nie jest duża, dominują auta z dieslami, zdarzają się pojazdy sprowadzane z USA, których jednak lepiej unikać (uboższe wyposażenie, klasyczny automat zamiast DSG). Jak to zwykle bywa, najmniejszych kłopotów można się spodziewać po autach w bazowych wersjach (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych).

Volkswagen Tiguan I

W Tiguanie od początku montowano silniki 2.0 TDI z wtryskiem common-rail oraz benzynowe jednostki TSI i TFSI. Niezależnie od oznaczenia silniki iskrowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie, co oznacza, że montaż instalacji gazowej jest bardzo problematyczny, o ile w ogóle ma sens.

W przypadku diesli ciężko jest określić, które wersje wyposażono w filtr cząstek stałych DPF. Na pewno powinny go posiadać auta z silnikiem o mocy 170 KM. Nie ma natomiast reguły jeśli chodzi o jednostki o mocach 110 i 140 KM, wątpliwości można rozwiać w zasadzie dopiero po numerze VIN.

Jakie problemy generuje filtr DPF? Co pewien czas wymaga dopalenia zgromadzonej sadzy, co jest możliwe tylko podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością. Podczas miejskiej eksploatacji procedura nie może być wykonana, co prowadzi do zatkania filtra. Jeśli kierowca szybko zareaguje, możliwe jest wypalenie sadzy w warsztacie, jeśli nie - filtr ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu. Wymiana to koszt kilku tysięcy zł.

Ważna uwaga - silnikach 2.0 TDI o mocy 170 KM stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, które nie nadają się do regeneracji. Standardowo, we wszystkich jednostkach Diesla, niezależnie od mocy, trzeba liczyć się również liczyć ze zużyciem dwumasowego koła zamachowego (koszt wymiany to kilka tys. zł).

Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to ostrożnie należy podchodzić do aut ze 160-konnym silnikiem 1.4 TSI Twincharger (z turbosprężarką i kompresorem). Użytkownicy zgłaszali piski dochodzące z pompy wodnej (Volkswagen informował, że taki urok tego modelu) oraz okazjonalne problemy z wchodzeniem na obroty. Ta usterka kończyła się zapaleniem kontrolki EPC i unieruchomieniem samochodu.

Początkowo serwisy wymieniały wtryskiwacze, ostatecznie zdecydowano się na zmianę oprogramowania - niemiecka centrala Volkswagena w listopadzie 2010 roku ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą wszystkie modele modele sprzedawane z silnikami 1.4 TSI i wyprodukowane między sierpniem 2008 a majem 2010 (w sumie ponad 71 tys. aut).

Ponadto zdarzają się problemy ze sprzęgłem kompresora (piszczy, kompresor nie ładuje), jednak najważniejszą wadą silnika 1.4 TSI jest wada fabryczna... tłoków. Otóż tłoki potrafią pękać i zdarzało się to czasem jeszcze na gwarancji! Producent wówczas usuwał usterkę na swój koszt, ale jeśli do awarii dojdzie po gwarancji, kierowca jest pozostawiony z problemem (wartym - znów - kilka tysięcy zł) samemu. Jednym słowem silnik 1.4 TSI Twincharger to dobry wybór dla... hazardzisty.

Inne jednostki benzynowe TSI dostarczają mniej problemów, liczyć się jednak trzeba z tym, że łańcuch rozrządu nie jest bezobsługowy (naciągniecie sygnalizowane jest grzechotaniem i zdarzyć się może zaskakująco szybko).

Volkswagen Tiguan dostępny był w wersjach "drogowych" Trend&Fun i Sport&Style oraz uterenowionej Track&Field. Ta ostatnia cechuje się lepszymi kątami natarcia i zejścia (zmienione zderzaki) oraz posiada plastikowe osłony progów, a także system offroad, ograniczający działanie ESP.

Warto przy tym pamiętać że Tiguan to nie jest samochód terenowy, ale SUV, który - w najlepszym przypadku) posiada automatycznie dołączany napęd wszystkich kół typu Haldex. Ponadto bazowe wersje silnikowe były dostępne wyłącznie z napędem na przód (np. z silnikiem 1.4 o mocy 122 KM).

Wyposażenie Tiguana może być bardzo bogate. Klimatyzacja, ESP i pełna elektryka była standardem niezależnie od wersji, ale nietrudno o samochody np. z fabryczną nawigacją i dotykowym ekranem. Opcjonalnie dostępne były również np. systemy automatycznego parkowania czy aktywne zawieszenie. Opcją była również dwusprzęgłowa przekładnia DSG, której trwałość jest jednak mniejsza niż manualnej.

Silnik

Jednostka 2,0 l TDI koncernu Volkswagena zadebiutowała w 2003 roku. Silnik szybko dał się poznać, jako dynamiczna i oszczędna jednostka, ale - zwłaszcza w początkowym okresie produkcji - przysparzał kierowcom wielu problemów. Te dotykają głównie odmiany produkowane do 2008 roku - wyposażone w pompowtryskiwacze. Po tym czasie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, który rozwiązał większość problemów.

W silnikach z pompowtryskiwaczami (przed 2008 rokiem) standardem jest tzw. „osiadanie” (wersje 8-zaworowe) lub pękanie (odmiany z 16-zaworowe) głowic. W obu przypadkach winę ponoszą oszczędności materiałowe producenta. Przykre konsekwencje mają też - niestety liczne - usterki układu smarowania, którego niedomagania - przez większość czasu - przebiegają bezobjawowo. W mocniejszych wersjach z wałkami wyrównoważającymi dochodzi do wyrobienia krawędzi ośki napędzającej pompę oleju. W pozbawionych tego rozwiązania jednostkach standardem jest wyrobienie się łańcucha lub koła zębatego napędu pompy oleju. W każdym z przypadków efekt jest identyczny - nagły spadek ciśnienia smarowania i zatarcie. Ponieważ montaż nowych części niekoniecznie rozwiązuje problem, wiele warsztatów dokonuje modyfikacji jednostek 2,0 l TDI montując pompy oleju z wcześniejszych 1,9 TDI. W wielu przypadkach okazuje się to całkiem niezłym pomysłem.

Produkowane po 2008 roku 2,0 l TDI z układem Common Rail uchodzą za zdecydowanie trwalsze i godne polecenia jednostki. W ich przypadku trudno mówić o usterkach innych, niż typowe dla nowoczesnych Diesli: uszkodzonych turbosprężarkach, wtryskiwaczach czy dwumasowych kołach zamachowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-02-29

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volkswagen Tiguan. Polskie ceny2024-01-09Volkswagen Tiguan III generacji oficjalnie2023-09-20Volkswagen Tiguan III generacji2023-06-18Volkswagen Tiguan po liftingu2020-07-02Oto najpopularniejszy Volkswagen. Możesz się zdziwić!2020-04-17Klienci kupują mniej. Nie dotyczy suvów!2019-04-11

Ogłoszenia

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

opolskie

27 800 zł
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

małopolskie

31 500 zł
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

małopolskie

27 000 zł

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 Diesel 150 KM diesel2008SUVręczna4x4
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Koleos

Renault Koleos

2.0 dCi 150 KM diesel2008SUVręczna4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.0d 150 KM diesel2008SUVręczna4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Dodge Journey

Dodge Journey

2.0 CRD 140 KM diesel2008SUVręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Antara

Opel Antara

2.0 CDTI 150 KM diesel2008SUVręczna4x4
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

2.0 DID TDI 140 KM diesel2008SUVręczna4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS