chceauto.pl
x

Volvo EX30 Single Motor 272 KM

Volvo EX30 Single Motor 272 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
205 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
bezstopniowa
Napęd
tylny
Silnik
elektryczny
Pojemność baterii
49.0 kWh

OSIĄGI

Moc
272 KM
0-100 km/h
5.7 s.
V max
180 km/h
Zasięg
270 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
379 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo EX30 Single Motor 272 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KMVolvo EX30 Single Motor 272 KM

Volvo EX30 Single Motor 272 KM

Volvo EX30 to nowy, najmniejszy model w gamie szwedzkiego producenta. Samochód posiada wyłącznie elektryczny napęd i zbudowano go na zupełnie nowej płycie podłogowej o nazwie SEA, tej samej, którą wykorzystano m.in. w Smarcie #1 i którą ma wykorzystywać... Izera.

Volvo EX30 Volvo EX30 EX30 to najmniejszy samochód w gamie Volvo, ma tylko 423 cm długości, niemal dokładnie tyle samo, co Skoda Kamiq, a więc należy do segmentu B, samochodów miejskich. Szerokość nadwozia wynosi 203 cm, natomiast wysokość - 154 cm. Krótsze od EX30 było tylko nieprodukowane już od ponad dekady Volvo C30.

Natomiast stylistycznie samochód nie zaskakuje, po wyglądzie nadwozia od razu można poznać, że mamy do czynienia z Volvo, a znakiem rozpoznawczym są przednie światła z tzw. młotem Thora.

Nietypowo rozwiązano wnętrze. Nie znajdziemy w nim bowiem... ekranu przed kierowcą. Wszystkie najważniejsze informacje, z prędkością jazdy i zasięgiem włącznie podawane są na pionowywm ekranie środkowym w rozmiarze 12,3 cala.

Volvo EX30 będzie oferowane w trzech wersjach napędowych. Bazowa wersja ma jeden silnik elektryczny o mocy 272 KM, umieszczony przy tylnej osi, którzy czerpie energię z baterii o pojemności 51 kWh. Zasięg wg WLTP to 344 km, czyli raczej nie uda się przejechać 300 km. Na szczęście silnik ten można połączyć również z baterią o pojemności 69 kWh, która zapewnia 480 km zasięgu wg WLTP, czyli realnie ponad 350 (w lecie zapewne da się przejechać nawet ponad 400 km).

Gamę zamyka dwusilnikowa wersja Twin Motor Performance o mocy 428 KM. Wyposażony w akumulator 69 kWh samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,6 s, stając się najszybszym Volvo w historii. Zasięg tej wersji wg WLTP ma wynosić do 460 km, czyli jest symbolicznie mniejszy niż wersji jednosilnikowej.

Niestety, podobnie jak wszystkie nowe Volvo, również EX30 niezależnie od silnika ma prędkość maksymalną ograniczoną do 180 km/h. Inna sprawa, że w autach elektrycznych taka prędkość nie jest do utrzymania na dłuższą metę, bo błyskawicznie rozładowuje baterię, więc boli to mniej niż w samochodach spalinowych.

Większą baterię można ładować prądem do 153 kW, mniejszą - do 134 kW. Czas ładowania od 10 do 80 proc. powinien więc wynosić 25-30 minut. Oczywiście konieczny jest dostęp do odpowiednio mocnej ładowarki DC, o co w naszym kraju jest trudno.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-19

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo EX30 to szwedzki maluch na prąd2023-06-10Oto finaliści Car of the Year 20242023-11-27

Volvo EX30 Single Motor 272 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS