Volvo całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony sprzedażą internetową. Co więcej, do 2030 roku zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, a w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów o takim napędzie.
Gama modelowa Volvo w roku 2030
Obecnie w sprzedaży dostępny jest tylko jeden elektryczny model - XC40 Recharge, a wkrótce na rynek wejdzie C40 Recharge. W 2030 roku w gamie znajdą się jeszcze trzy modele serii 60 i dwa - serii 90.
W ramach nowej strategii handlowej Volvo zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność oferty oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe.
Volvo XC40 Recharge
]Strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego – rynku elektrycznych aut premium. Volvo dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie i w przyszłości skupi się wyłącznie na rozwoju samochodów elektrycznych.
Sprzedaż samochodów elektrycznych będzie prowadzona wyłącznie przez internet. Obecni dilerzy będą odpowiadać jedynie za przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.
Volvo C40 Recharge
Care by Volvo, do niedawna znana jako usługa abonamentowa Volvo Cars, zostanie przekształcona w rozszerzoną ofertę. Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, na wielu rynkach – także ubezpieczenie.
W sklepie internetowym Volvo radykalnie uprości proces składania zamówienia i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu. Kupujący będą mogli wybierać spośród atrakcyjnych, wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów. Będzie je można zamówić prosto i wygodnie, z szybką dostawą.
Czy możliwa jest sprzedaż samochodów wyłącznie przez internet, bez wcześniejszego wsiadania za kierownicę? Czas pokaże...