chceauto.pl
x

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KM

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.57 (oceny: 21)
Rok produkcji
1999
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1855 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
200 KM
0-100 km/h
7.3 s.
V max
235 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
67 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
413 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8 s.
Prędkość maksymalna
214 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KMVolvo V40 I 1.9 T-4 200 KMVolvo V40 I 1.9 T-4 200 KMVolvo V40 I 1.9 T-4 200 KMVolvo V40 I 1.9 T-4 200 KMVolvo V40 I 1.9 T-4 200 KM

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KM

Volvo V40

Volvo S40/V40 przez długi czas stanowiło najtańszą przepustkę do świata "szwedzkiej stali". Ten niewielki samochód (sedan nosił nazwę S40, wersję kombi oznaczano V40) debiutował w 1995 roku i był efektem kooperacji szwedzko-japońskiej - zbudowano go na płycie podłogowej Mitsubishi Carisma.
W 2004 roku zaprezentowano drugą generację S40, tym razem opartą o płytę podłogową Forda Focusa. Przy okazji nazwę kombi zmieniono na V50. Samochód ten pozostawał w produkcji do 2012. Modele S40/V50 zostały wówczas zastąpione przez V40 nowej generacji, samochód z nadwoziem typu hatchback.

Volvo V40 I

Rodzina modeli S40/V40 zadebiutowała w 1995 roku. amochody produkowane były w Holandii, w fabryce w której powstawało również wykorzystujące tę samą płytę podłogową Mitsubishi Carisma. Modele pierwszej serii produkowane były do końca 2003 roku.

Chociaż wymiary zewnętrzne stawiają Volvo na równi z samochodami klasy D, wnętrze - głównie za sprawą niewielkiego rozstawu osi - jest raczej niewielkie, porównywalne ze współczesnymi kompaktami.

Nie oznacza to jednak, że Volvo nie można podróżować wygodnie. Zawieszenie zestrojone jest raczej miękko co dobrze sprawdza się na polskich drogach. Niestety, rozbudowana wielowahaczowa konstrukcja to pięta achillesowa samochodu. Poza tulejami wahaczy, w potyczce z dziurami przegrają również łączniki stabilizatorów a także amortyzatory oraz ich górne mocowania (zwłaszcza przód).

Mniej problemów na tym polu sprawiają egzemplarze wyprodukowane po 2000 roku, kiedy to w ramach liftingu nadwozia zmieniono również niektóre elementy zawieszenia. Samochody otrzymały wówczas również zmodyfikowaną deskę rozdzielczą (m.in. nowe zegary), zmieniono również rozstaw kół i osi, poprawiono jakość montażu.

W Volvo S40/V40 stosowane silniki szwedzkie, japońskie i francuskie. Nie wszystkie mogą pochwalić się równie wysokim poziomem bezawaryjności.

Szwedzkie, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1.8 (moc 115 KM, od 1999 roku - 122 KM) są właściwie bezawaryjne. W mocniejszej wersji zastosowano zmienne fazy rozrządu, co nieco poprawiło rozkład momentu obrotowego, ale skomplikowało również konstrukcję. W efekcie, przy wymianie rozrządu należy wymienić specjalne koło regulujące fazy, co podnosi koszt operacji o ok. 300 zł.

Lepiej unikać japońskiego silnika produkcji Mitsubishi oznaczonego 1.8i (moce 122 i 125 KM). Wyposażony jest on w bezpośredni wtrysk benzyny, co oznacza nie tylko komplikacje w razie chęci zagazowania. Również ceny części zamiennych są znacznie wyższe, w dodatku stosunkowo często psuje się pompa wysokiego ciśnienia, która dostępna jest wyłącznie "w oryginale" lub jako element regenerowany. Nawet w tym drugim przypadku trzeba się liczyć z wydatkiem znacznie przekraczającym tysiąc zł.

Fani silników wysokoprężnych kupując V40/S40 skazani są na diesla 1.9 pochodzącego od Renault. Tak naprawdę to są jednak trzy różne jednostki napędowe należące do różnych generacji.

Początkowo, do 1999 roku w S40/V40 montowano silnik 1.9 TD o mocy 90 KM. Silnik ten jest głośny, nie pali szczególnie mało, ale jest trwałą konstrukcją, w której zużyć mogą się właściwie tylko końcówki wtryskiwaczy i turbosprężarka. Minusem jest wiek samochodów z tymi silnikami. Są to auta najstarsze, z początku produkcji, co zwykle oznacza duży przebieg i ogólne wyeksploatowanie.

W 1999 roku jednostkę 1.9 zmodernizowano, montując w niej wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą pompy wtryskowej (silnik oznaczono 1.9 DI, moc 95 KM). Sama pompa potrafi się zepsuć (koszt: 1500 zł), podobnie jak turbosprężarka czy końcówki wtryskiwaczy. Ten silnik zużywa natomiast nieco mniej paliwa, a auto jest bardziej dynamiczne.

W obu wersjach tego tej jednostki napędowej trzeba uważać na przegrzanie, bowiem często kończy się to pęknięciem głowicy. A wówczas koszty naprawy będą już naprawdę wysokie (warto rozważyć, czy nie lepiej będzie kupić cały silnik).

Najbardziej zaawansowane, najcichsze i najbardziej oszczędne są silniki 1.9 dCi, które wyposażono we wtrysk typu common-rail. Niestety, są one również najdroższe w serwisowaniu. Przykładowo, koszt wymiany kompletu wtryskiwaczy przekroczy 3 tys. zł, liczyć również trzeba się ze zużyciem turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Oczywiście nie są to awarie nagminne, jednak trzeba wziąć pod uwagę możliwość ich wystąpienia oraz związane z tym koszty. Ryzyko jest tym większe im mniej wiemy o samochodzie. Jeśli auto pochodzi z polskiego salonu i chociaż do pewnego momentu ma udokumentowaną historię serwisową, możemy oszacować prawdziwy przebieg i ocenić ryzyko awarii. Jeśli auto przyjechało do Polski z Zachodu, najczęsciej o jego historii nie wiemy nic...

Niezależnie od silnika, w starszych egzemplarzach psuje się czasami osprzęt: przecieka pompa hamulcowa/wspomagania, współpracy odmawiają alternatory. Jednak awaria, która spowodowałaby zatrzymanie na trasie to dla właściciela S40/V40 rzadkość.

Warto dodać, że samochody - chociaż konstrukcja pochodzi z początku lat dziewięćdziesiątych - wciąż uchodzą za bardzo bezpieczne. Volvo S40/V40 było pierwszym w historii pojazdem który uzyskał notę 4 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dla porównania pierwsza generacja Mercedesa klasy C, która zadebiutowała w tym samym czasie może się pochwalić zaledwie dwoma gwiazdkami.

Czy warto kupować Volvo S40/V40? Oczywiście. Ze względu na wiek samochodów najbezpieczniejszym wyborem będą szwedzkie silniki benzynowe o pojemności 1.8. Jeśli jednak uda nam się znaleźć zadbanego diesla z wiarygodnym przebiegiem, również nie powinniśmy się go bać.

W 2004 roku pojawiła się druga generacja tego modelu. Jednocześnie kombi zostało przemianowane na V50.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volvo V40 po lifitngu. Ceny2016-04-21Volvo V40 po lifitngu2016-02-24Volvo V40 Cross Country. Są ceny2012-11-05Volvo V40 Cross Country. Prawie terenowe2012-09-19Znamy polskie ceny Volvo V402012-05-17Volvo zapowiada nowe V40 i XC402016-05-21

Volvo V40 CRASHTEST

Volvo V40 I 1.9 T-4 200 KM Opinie i komentarze

pawel
22 kwietnia 2011
Zużycie paliwa9.2 l benzyny na 100 km

chyba w trasie przy 100km/h
waldi
22 kwietnia 2011
posiadam to cacko juz 7 lat i moge powiedziec,ze nie znalazlem nic lepszego za rozsadna cene.
Bartek
22 kwietnia 2011
kupiłem go 2 lata temu. Zacząłem od regeneracji turbiny, uszczelniania silnika i poszło kilka tysięcy. Lałem 2 litry oleju na miesiąc. Wóz szarpał i nie miał wolnych obrotów. Reasumując - nie prowadzajcie tego auta do byle kogo. Wymienili mi pół samochodu a wystarczyło cewkę zapłonową (350 zł) i zimering przy powrocie z turbiny (20 zł) Silnik był szczelny!!!!!!! Generalnie ten silnik to zabójca. wóz ma 12 lat i instalacje gazową. Nic się nie dzieje. A licznik pewnie miał kręcony i przebiegu z 300k. W fotel wciska i jak nie jak masz jakieś bmw 525 to nie stawaj z t4 na światłach. Te 7 s do 100 km/h to nie żart. Na gazie trochę gorzej - Po przekroczeniu 200 km/h zapala się kontrolka sondy lambda. Ale po jakimś czasie gaśnie. Jedzie te 230 i nie jest problemem go tak rozpędzić.
Słabe strony: wahacze, tarcze i klocki (szybko idą) pompa wody (już 2 razy) przez 2 lata. Teraz przyszedł czas na amorki. Jest głośny przy dynamicznej jeździe - jeżdzi od 3 tyś/min. czuć turbodziurę. Nie lubi się kręcić po dziurach i jazdy w korkach.
Koszty utrzymania - nie wierzcie, że drogie. Normalne. Jak kupisz zadbany to nie będziesz robić turbiny i wymieniać połowy podzespołów.
Zalety: Lubi gładką trasę i spacerek 140 km/h. szybciej jest głośno, ale przyjemnie. Elastyczny nawet jak chcesz ze 150 skoczyć wyżej. Ergonomia - w japończykach dopiero w 2007 ten poziom osiągnęli. Z VW nie porównuję bo żal. Materiały super. Znajdź drugi taki z tym przebiegiem w tym wieku i za tę cenę.
Bartek
22 kwietnia 2011
A no i ten wóz to segment D proszę Autora. Do c został zdegradowany w II generacji 2004 i jego miejsce w D zajał s60. Jego konkurencja to A4 i BMW3. A nie focus
Adam
27 kwietnia 2011
Drogi Bartku, V40 to jest kopia Forda Focusa, segment C (kompaktowy).
Redakcja serwisu ChceAuto.pl
28 kwietnia 2011
Prezentowana generacja V40 nie ma nic wspólnego z Fordem Focusem. Auto powstało na wspólnej płycie podłogowej z Mitsubishi Carismą i produkowane było w Holandii. Dopiero II generacja S40 zbudowana została w oparciu o platformę Forda Focusa. Samochód pierwszej serii plasuje się na pograniczu segmentów C i D. W związku z niewielkim rozstawem osi i ograniczonej ilości miejsca w kabinie (odpowiadającej dzisiejszym Golfom czy Megane) auto sklasyfikowaliśmy w segmencie C.
Kuba
28 kwietnia 2011
Drogi Adamie, jesteś idiotą :) V40 zaczęło wychodzić szybciej od Focusa ;D A potem nie dziwię się, że Volvo miało podobną budowę jak w '99 przeszło w ręce Forda. Pozdro
Mateusz
27 maja 2011
Witam posiadam słabszą wersję v40 T3 dodam tylko, że porównywanie v40 z golfem to profonacja ;/
DARIUSZ
21 września 2011
Też mam v40 od 5 lat i potwierdzę że trzeba być idiotą i ignorantem żeby porównywać
volvo v40 do golfa ,brak słów co się z tymi ludźmi dzieje.
Kamil
23 września 2011
przy spokojnej jeździe na trasie (90km/h) dwie dorosłe osoby + dwójka dzieci i bagaże spokojnie da się spalić nie więcej niż 7l/100km
Marek
23 października 2011
Mam tkie T4 z 2000r i wszystkie opisane w artykule usterki mnie spotkały.
tzn. 10/100 , amory przednie, patyczki z tyłu, alternator, przepływka, masa żarówek.
Reszta OK,

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS