Volvo V40 III 2.0 T2 122 KM
Volvo V40
Volvo S40/V40 przez długi czas stanowiło najtańszą przepustkę do świata "szwedzkiej stali". Ten niewielki samochód (sedan nosił nazwę S40, wersję kombi oznaczano V40) debiutował w 1995 roku i był efektem kooperacji szwedzko-japońskiej - zbudowano go na płycie podłogowej Mitsubishi Carisma.
W 2004 roku zaprezentowano drugą generację S40, tym razem opartą o płytę podłogową Forda Focusa. Przy okazji nazwę kombi zmieniono na V50. Samochód ten pozostawał w produkcji do 2012. Modele S40/V50 zostały wówczas zastąpione przez V40 nowej generacji, samochód z nadwoziem typu hatchback.
Volvo V40 III
Zupełnie nowe Volvo V40 miało swoją premierę w marcu 2012 na salonie genewskim. Model ten stanowi prawdziwą rewolucję, otóż wbrew przyjętej nomenklaturze nowe V40 nie jest już samochodem kombi, ale hatchbackiem. Jednocześnie zastępuje modele S40/V50, czyli sedana i kombi, które debiutowały w 2004 roku.
Stylistycznie nowe V40 nawiązuje do do tej pory najnowszego modelu Volvo, czyli XC60. Sylwetka samochodu jest dynamiczna i widać, że treść (czytaj: względy praktyczne) została podporządkowana formie.
Małej rewolucji dokonano we wnętrzu. Volvo uznawane jest raczej za konserwatywnego producenta, tymczasem w V40 nie znajdziemy klasycznych "zegarów". Zastały one zastąpione przez kolorowy, graficzny wyświetlacz. Wybór jednostek benzynowych ogranicza się do silnika 1.6, który dostępny jest w wersji T3 o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM. Większy wybór maja zwolennicy Diesli. Gama rozpoczyna się silnikiem 1.6 D2 o mocy 115 KM, ponadto wybrać można jednostkę 2.0 w wersji D3 (150 KM) i D4 (177 KM).
Wszystkie silniki standardowo współpracują z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach, natomiast dwulitrowy diesel opcjonalnie może być wyposażony w również 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów.
Volvo to marka premium, dlatego wyposażenie seryjne V40 jest bardzo bogate. W każdym samochodzie znajdziemy m.in. układ City Safety, który przy prędkościach do 30 km/h potrafi wykryć przeszkodę i automatycznie bezkolizyjnie zatrzymać samochód, poduszki i kurtyny powietrzne, poduszkę dla pieszego (!), autoalarm, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane lusterka, jednostrefową, półautomatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy i wysokiej klasy sprzęt grający z 5-calowym wyświetlaczem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-04-13