chceauto.pl
x

Volvo V50 2.5 T 210 KM

Volvo V50 2.5 T 210 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2521 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
210 KM
0-100 km/h
7.1 s.
V max
230 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
41 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
8.5%
Średni przebieg
86 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
417 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.8 s.
Prędkość maksymalna
209 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volvo V50 2.5 T 210 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KMVolvo V50 2.5 T 210 KM

Volvo V50 2.5 T 210 KM

Druga generacja S40 (model kombi oznaczono symbolem V50) pojawiła się na rynku w 2004 roku.

Wbrew pozorom auto nie jest dziełem wyłącznie szwedzkich inżynierów - samochód skonstruowano w oparciu o podzespoły drugiej generacji Focusa. Z kompaktu Forda pochodzi m.in. płyta podłogowa i większość jednostek napędowych).

Podobnie jak poprzednik pojazd nie był produkowany w Szwecji -powstawał w belgijskiej fabryce Volvo w Ghent. Auto oferowane było aż do 2012 roku – w 2007 poddano je liftingowi.

Podobnie jak w Focusie rozstaw osi – 2640 mm – nie pozwolił na wygospodarowanie zbyt wielkiej ilości miejsca. Na szczęście oszczędna w formie stylistyka wnętrza sprawia, że w kabinie cztery osoby czuć się będą całkiem wygodnie. Rodziny docenią Volvo za wygodne fotele, dobre wyposażenie standardowe i – co najważniejsze – wysoki poziom bezpieczeństwa. Jak przystało na pojazd szwedzkiej marki, auto – jako jeden z niewielu kompaktów - pochwalić się może wynikiem pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP. Na plus zaliczyć też trzeba – również typowe dla marki – świetne fabryczne nagłośnienie.

Na szczęście pokrewieństwo z Focusem nie jest powodem do wstydu – kompaktowy Ford słynie bowiem z rewelacyjnych właściwości jezdnych i stosunkowo niewielkiej awaryjności. Samochód – niezależnie czy mamy do czynienia z sedanem czy kombi – bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach zapewniając przy tym wyraźnie wyższy komfort niż Focus.

Na jakie usterki trzeba się przygotować decydując się na ten model? Jak to ostatnio często bywa poważne „wpadki” zdarzają się niemal wyłącznie silnikom wysokoprężnym. Za jednostkę podwyższonego ryzyka uznać można motor 1,6 l DRIVEer o mocy 109 KM, który miewa problemy z pękającymi głowicami i wypalającymi się uszczelkami wtryskiwaczy. Zdecydowanie lepszym wyborem jest spotykany również w Fordach i Peugeotach Diesel o pojemności dwóch litrów – w tym przypadku kwestią czasu jest jednak (droga do usunięcia) usterka układu wtryskowego. Przed zakupem warto się wsłuchać w pracę dwumasowego koła zamachowego (stuki i piski z układu napędowego) – drogim w naprawie elementem jest też (lubiąca szwankować) turbosprężarka oraz filtr cząstek stałych. Usterki takie są jednak charakterystyczne dla wszystkich nowoczesnych Diesli.

Osoby ceniące sobie spokój i dobre osiągi powinny się zainteresować wysokoprężnym motorem o pojemności 2,5 l D5 konstrukcji Volvo, który dostępny był w ofercie od 2006 roku. Silnik uchodzi za jeden z najtrwalszych Diesli na rynku – prawidłowo eksploatowany potrafi przejechać bez remontu nawet 700 tys. km.

Silniki benzynowe – w zasadzie – nie sprawiają większych problemów. Występujące od czasu do czasu falowanie obrotów podyktowane jest najczęściej zabrudzeniem przepustnicy, niekiedy zdarzają się też drobne wycieki i awarie cewek zapłonowych. Amatorzy jazdy na LPG powinni zainteresować się zwłaszcza pięciocylindrową odmianą o pojemności 2,4 l (najlepiej słabszą, o mocy 140 KM), która nadzwyczaj dobrze toleruje jazdę na gazie.

Biorąc pod uwagę specyfikę polskich dróg na największe zużycie narażony jest wielowahaczowy układ zawieszenia przejęty w dużej mierze z Focusa. Jest on stosunkowo tani w obsłudze i zapewnia jedne z najlepszych właściwości jezdnych w klasie. Jeżeli omijać będziemy Autoryzowane Stacje Obsługo, koszty jego napraw uda się utrzymać w sensownych granicach. Zanim jednak zdecydujemy się na naprawę, dobrze - na wszelki wypadek - zadzwonić do serwisu. Volvo często wprowadza ciekawie skalkulowane upusty na części i robociznę, być może uda nam się trafić na tego typu promocję.

Na szczęście większość egzemplarzy nie zasypuje właścicieli częstymi „drobnymi” usterkami. Do poważniejszych zaliczyć należy awarie stacyjki (niestety dość popularne) czy wyświetlacza radia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-06

Wersje

NADWOZIA

Volvo V40. Bestseller na miarę V60?2012-02-28Używane: Volvo V502013-05-06Oto najlepsze samochody klasy średniej2011-06-26

Volvo V50 CRASHTEST

Volvo V50 - AKCJE NAWROTOWE

2006-05-24Samochody marki Volvo S40 i V50 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W samochodach Volvo S40 o nr VIN: 0000001-0157396 i Volvo V50 o nr VIN: 0000001-0158012 wyposażonych w silniki z turboładowaniem, wyprodukowanych w latach 2004-2006 w Belgii może wystąpić rozszczelnienie przewodu paliwowego wrażliwego na działanie wysokiej temperatury, jaka może występować w rejonie turbiny i kolektora wylotowego. W wyjątkowo niesprzyjających okolicznościach może dojść do zapalenia paliwa. W Polsce kampanią objęte były 44 pojazdy.
2009-03-09Samochody Volvo C30, S40, V50 mogą być niebezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2007, z uwagi na przedostawanie się wody do wnętrza modułu sterującego wentylatorem chłodzącym silnik, może dochodzić do zwarcia, a nawet zaplenia się silnika.

W Polsce wada dotyczy 640 aut o następujących zakresach VIN:
C30 0000263-0010315
S40 0250050-0296660
V50 0270052-0313575
2009-05-21Samochody Volvo C30, S40, V50, C70, V70, S80 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2009, może wystąpić usterka polegająca na osłabieniu podciśnienia w układzie wspomagania hamulców przy rozruchu na zimno. W takie sytuacji pedał hamulca będzie twardy, a hamulce będą działały prawidłowo przy silniejszym nacisku na pedał. W niektórych sytuacjach wada ta może jednak doprowadzić do zagrożenia życia lub zdrowia uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wada dotyczy 350 aut o następujących zakresach VIN:
C30 0138117-0147675
S40 0455808-0464187
V50 0478233-0494177
C70 0075317-0077334
V70 0092114-0105272
S80 0099887-0105784
2010-12-06Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011.
2011-05-25W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka.

plik pdf
2013-04-23Niektóre samochody Volvo C30, S40 i V50, z roku modelowego 2011 i 2012, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W pojazdach tych prawa półoś napędowa jest wykonana z materiału niezgodnym ze specyfikacją, co może prowadzić do jej pęknięcia, np. podczas zmiany biegu (taka sytuacja jest bardziej prawdopodobna podczas przełączania biegu z pierwszego na drugi, niż przełączania biegów wyższych). W takiej sytuacji kierujący pojazdem usłyszy hałas towarzyszący utracie napędu. Nie można również wykluczyć zaistnienia niebezpiecznej sytuacji w ruchu drogowym.

Na rynku polskim kampanią objętych jest 13 marki Volvo C30, S40 i V50. Lista numerów VIN:

YV1MK84F1C2265185
YV1MS84E1B2550982
YV1MS84E1B2550992
YV1MS84E1B2550994
YV1MK84E1B2246931
YV1MS84E1B2550518
YV1MK84E1B2247393
YV1MS84E1C2565444
YV1MW84E1B2636026
YV1MW84F1C2651316
YV1MK84E1B2246962
YV1MK84E1B2246764
YV1MS84E1C2565645

Volvo V50 2.5 T 210 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Skoda Octavia

Skoda Octavia

2.0 TFSI 200 KM benzyna2008kombiręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo V50 2.5 T 210 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS