chceauto.pl
x

Volvo V50 2.5 T 231 KM

Volvo V50 2.5 T 231 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2521 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1492 kg
Ładowność
508 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
231 KM
0-100 km/h
7.3 s.
V max
235 km/h
Zasięg
650 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł
Zbiornik paliwa
62 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
205/50 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
50 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
5.3%
Średni przebieg
63 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
417 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8 s.
Prędkość maksymalna
214 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volvo V50 2.5 T 231 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KMVolvo V50 2.5 T 231 KM

Volvo V50 2.5 T 231 KM

Druga generacja S40 (model kombi oznaczono symbolem V50) pojawiła się na rynku w 2004 roku.

Wbrew pozorom auto nie jest dziełem wyłącznie szwedzkich inżynierów - samochód skonstruowano w oparciu o podzespoły drugiej generacji Focusa. Z kompaktu Forda pochodzi m.in. płyta podłogowa i większość jednostek napędowych).

Podobnie jak poprzednik pojazd nie był produkowany w Szwecji -powstawał w belgijskiej fabryce Volvo w Ghent. Auto oferowane było aż do 2012 roku – w 2007 poddano je liftingowi.

Podobnie jak w Focusie rozstaw osi – 2640 mm – nie pozwolił na wygospodarowanie zbyt wielkiej ilości miejsca. Na szczęście oszczędna w formie stylistyka wnętrza sprawia, że w kabinie cztery osoby czuć się będą całkiem wygodnie. Rodziny docenią Volvo za wygodne fotele, dobre wyposażenie standardowe i – co najważniejsze – wysoki poziom bezpieczeństwa. Jak przystało na pojazd szwedzkiej marki, auto – jako jeden z niewielu kompaktów - pochwalić się może wynikiem pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP. Na plus zaliczyć też trzeba – również typowe dla marki – świetne fabryczne nagłośnienie.

Na szczęście pokrewieństwo z Focusem nie jest powodem do wstydu – kompaktowy Ford słynie bowiem z rewelacyjnych właściwości jezdnych i stosunkowo niewielkiej awaryjności. Samochód – niezależnie czy mamy do czynienia z sedanem czy kombi – bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach zapewniając przy tym wyraźnie wyższy komfort niż Focus.

Na jakie usterki trzeba się przygotować decydując się na ten model? Jak to ostatnio często bywa poważne „wpadki” zdarzają się niemal wyłącznie silnikom wysokoprężnym. Za jednostkę podwyższonego ryzyka uznać można motor 1,6 l DRIVEer o mocy 109 KM, który miewa problemy z pękającymi głowicami i wypalającymi się uszczelkami wtryskiwaczy. Zdecydowanie lepszym wyborem jest spotykany również w Fordach i Peugeotach Diesel o pojemności dwóch litrów – w tym przypadku kwestią czasu jest jednak (droga do usunięcia) usterka układu wtryskowego. Przed zakupem warto się wsłuchać w pracę dwumasowego koła zamachowego (stuki i piski z układu napędowego) – drogim w naprawie elementem jest też (lubiąca szwankować) turbosprężarka oraz filtr cząstek stałych. Usterki takie są jednak charakterystyczne dla wszystkich nowoczesnych Diesli.

Osoby ceniące sobie spokój i dobre osiągi powinny się zainteresować wysokoprężnym motorem o pojemności 2,5 l D5 konstrukcji Volvo, który dostępny był w ofercie od 2006 roku. Silnik uchodzi za jeden z najtrwalszych Diesli na rynku – prawidłowo eksploatowany potrafi przejechać bez remontu nawet 700 tys. km.

Silniki benzynowe – w zasadzie – nie sprawiają większych problemów. Występujące od czasu do czasu falowanie obrotów podyktowane jest najczęściej zabrudzeniem przepustnicy, niekiedy zdarzają się też drobne wycieki i awarie cewek zapłonowych. Amatorzy jazdy na LPG powinni zainteresować się zwłaszcza pięciocylindrową odmianą o pojemności 2,4 l (najlepiej słabszą, o mocy 140 KM), która nadzwyczaj dobrze toleruje jazdę na gazie.

Biorąc pod uwagę specyfikę polskich dróg na największe zużycie narażony jest wielowahaczowy układ zawieszenia przejęty w dużej mierze z Focusa. Jest on stosunkowo tani w obsłudze i zapewnia jedne z najlepszych właściwości jezdnych w klasie. Jeżeli omijać będziemy Autoryzowane Stacje Obsługo, koszty jego napraw uda się utrzymać w sensownych granicach. Zanim jednak zdecydujemy się na naprawę, dobrze - na wszelki wypadek - zadzwonić do serwisu. Volvo często wprowadza ciekawie skalkulowane upusty na części i robociznę, być może uda nam się trafić na tego typu promocję.

Na szczęście większość egzemplarzy nie zasypuje właścicieli częstymi „drobnymi” usterkami. Do poważniejszych zaliczyć należy awarie stacyjki (niestety dość popularne) czy wyświetlacza radia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-06

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo V40. Bestseller na miarę V60?2012-02-28Używane: Volvo V502013-05-06Oto najlepsze samochody klasy średniej2011-06-26

Volvo V50 - AKCJE NAWROTOWE

2010-12-06Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011.
2011-05-25W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka.

plik pdf
2013-04-23Niektóre samochody Volvo C30, S40 i V50, z roku modelowego 2011 i 2012, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W pojazdach tych prawa półoś napędowa jest wykonana z materiału niezgodnym ze specyfikacją, co może prowadzić do jej pęknięcia, np. podczas zmiany biegu (taka sytuacja jest bardziej prawdopodobna podczas przełączania biegu z pierwszego na drugi, niż przełączania biegów wyższych). W takiej sytuacji kierujący pojazdem usłyszy hałas towarzyszący utracie napędu. Nie można również wykluczyć zaistnienia niebezpiecznej sytuacji w ruchu drogowym.

Na rynku polskim kampanią objętych jest 13 marki Volvo C30, S40 i V50. Lista numerów VIN:

YV1MK84F1C2265185
YV1MS84E1B2550982
YV1MS84E1B2550992
YV1MS84E1B2550994
YV1MK84E1B2246931
YV1MS84E1B2550518
YV1MK84E1B2247393
YV1MS84E1C2565444
YV1MW84E1B2636026
YV1MW84F1C2651316
YV1MK84E1B2246962
YV1MK84E1B2246764
YV1MS84E1C2565645

Volvo V50 2.5 T 231 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS