chceauto.pl
x

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
72 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2400 cm3
Silnik
diesel
Waga
1921 kg
Ładowność
584 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
215 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
225 km/h
Zasięg
950 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/65 R17
235/60 R18
225/35 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
495 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KMVolvo XC60 I 2.4 D5 215 KM

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM

Volvo XC60

Volvo XC60 pojawiło się na rynku pod koniec 2008 roku. Samochód to odpowiedź marki na niewielkie auta premium z napędem 4x4 zaliczane do segmentu SUV. XC60 konkurować ma m.in. z BMW X3 czy Audi Q5.

Samochód szybko podbił serca i portfele kupujących, stając się bestsellerem marki. Klienci docenili ciekawą stylizację, bezpieczeństwo, kompaktowe nadwozie i podniesione zawieszenie.

W efekcie I generacja Volvo XC60 była najlepiej sprzedającym się modelem szwedzkiej marki. W latach 2008-2017 wyprodukowano niemal milion tych aut. Był to najlepiej sprzedający się SUV średniej wielkości w Europie oraz najchętniej kupowany model segmentu premium w Polsce.

W 2017 roku na salonie genewskim debiutowała druga generacja Volvo XC60.

Volvo XC60 I

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo.

W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy zaprezentowano II generację. Przez te 9 lat do kierowców na całym świecie trafiło ponad milion egzemplarzy Volvo XC60 pierwszej generacji..

XC60 to jeden z ostatnich pojazdów, w których wykorzystano technologie Forda - m.in. za bazę do budowy tego modelu posłużyła pochodząca od Forda płyta podłogowa EUCD (platformę tę wykorzystywały również m.in. Volvo S60/V60 i Ford Mondeo).

Volvo słynie z produkowania samochodów bezpiecznych i nie inaczej jest w przypadku XC60. Samochód zdobył oczywiście pięć gwiazdek w testach Euro NCAP, właśnie w tym modelu debiutował system City Safety, który potrafił samoczynnie uruchomić hamulce podczas jazdy w korku (z prędkością do 30 km/h), znacząco redukując ryzyko kolizji.

Volvo XC60 było oferowane z napędem wszystkich kół, ale także wyłącznie z napędem przedniej osi. Napęd wszystkich kół pochodził od... Land Rovera Freelander (ta brytyjska marka wówczas również należała do Forda).

Gama jednostek napędowych była szeroka, obejmowała silniki wysokoprężne o mocach od 163 do 205 KM (moc poszczególnych latach się zmieniała) oraz benzynowe, często z doładowaniem, również sześciocylindrowe. Klienci bardzo chętnie wybierali automatyczne skrzynie biegów, trwałość tego elementu okazała się bardzo dobra, znacznie lepsza niż w samochodach Volvo pochodzących z końcówki ubiegłego wieku czy początku lat dwutysięcznych.

Volvo uniknęło również wpadek jeśli chodzi o jakość samych silników. Jeśli tylko były regularnie serwisowane, na czas wymieniany był olej i rozrząd, jednostki napędowe nie powinny dostarczać przykrych niespodzianek.

Diesle zachęcają naprawdę niskim zużyciem paliwa, ale w samochodach z dużymi przebiegami trzeba się liczyć z postępującym eksploatacyjnym zużyciem osprzętu (turbosprężarki czy wtryskiwaczy).

Wysoki poziom bezawaryjności dotyczy XC60 jako całości. Mimo, że auto znajduje się na rynku od lat, trudno wskazywać typowe usterki. No może, zapychające się filtry cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, do którego dochodzi w samochodach eksploatowanych głównie w miastach. Jednak ten problem był najbardziej dotkliwy w samochodach z początku produkcji, później producent sprawę rozwiązał.

Dokuczać mogą natomiast drobiazgi: miękki, podatny na zarysowania lakier (ale problemów z rdzą nie ma!), słabnące siłowniki tylnej klapy czy w starszych samochodach - trzeszczące na dziurach wnętrze.

Zdecydowana większość egzemplarzy wyjeżdżała z salonów z bogatym wyposażeniem, np. we wszystkich samochodach znajdziemy automatyczną, dwustrefową klimatyzację, a w zależności od wersji nie brak np. szeregu elektronicznych systemów wspomagania kierowcy.

Oferta Volvo XC60 na rynku wtórnym jest obszerna. Nie brak samochodów sprowadzanych, które trzeba dokładnie sprawdzić nie tylko pod kątem napraw powypadkowych, ale również stanu technicznego.

Samochody z polskich salonów również są dostępne, ale z reguły są droższe. Jeśli jednak auto ma udokumentowaną historię serwisową, warto wybrać taką ofertę - serwisowanie Volvo nie należy do tanich, zarówno ze względu na roboczogodzinę w autoryzowanym serwisie, jak również - ceny części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-03-29

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo XC60 po modernizacji2021-03-11Ruszyła produkcja Volvo XC602017-04-26Używane: Volvo XC60 I2017-03-30Volvo XC60 - polskie ceny2017-03-09Świetna sprzedaż Volvo XC60!2014-05-11Prawie co drugie nowe Volvo w UE ma wtycznkę!2021-05-04

Volvo XC60 CRASHTEST

Volvo XC60 - AKCJE NAWROTOWE

2009-09-21W samochodach Volvo XC60 wyprodukowanych w latach 2008 - 2009, że w pewnych sytuacjach może wystąpić usterka polegająca na problemach z uruchomieniem silnika lub jego gaśnięciem krótko po uruchomieniu lub po przejechaniu ok. 100 m.

W Polsce wada dotyczy aut o następujących zakresach VIN: 2009-2010 0000214-0062308
2009-12-30W samochodach Volvo XC60 wyprodukowanych w Szwecji w 2009 r., może nastąpić poluzowanie osłony przewodów paliwowych znajdujących się pod samochodem. Jeśli dojdzie do takiego zdarzenia przewody paliwowe mogą zostać uszkodzone, co może stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W Polsce akcja dotyczy 560 aut o numerach VIN z zakresu XC60 2009-10 027474-070444.
2010-06-07W niektórych egzemplarzach Volvo XC60 z roku modelowego 2009 o numerach VIN: 0000001-0028507, możliwe jest przedwczesne zużycie paska alternatora. Sytuacja taka objawia się głośną pracą silnika i może w niektórych sytuacjach prowadzić do utarty napędu i wspomagania układu kierowniczego oraz zatrzymania pojazdu, co mogłoby doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym.
2010-12-06Przedsiębiorca poinformował, że w złączce przewodu spiralnego poduszki powietrznej kierowcy może powstawać zwarcie. W takiej sytuacji kontrolka poduszek powietrznych (SRS) będzie stale świecić i w module informacyjnym kierowcy ukaże się komunikat: „AIRBAG SYSTEM SERVICE REQUIRED" (KONIECZNY PRZEGLĄD UKŁADU PODUSZEK POWIETRZNYCH)”. Jeżeli zwarcie nastąpi podczas jazdy, a kierowca zlekceważy ostrzeżenie, w konsekwencji w razie zaistnienia wypadku wymagającego wyzwolenia poduszki powietrznej kierowcy, poduszka może nie zadziałać w wymagany sposób, lub w ogóle nie zostanie wyzwolona. Taka sytuacja stanowi zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy.

Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 1610 samochodów wymienionych modeli, o numerach VIN z zakresów:

Model
Numery VIN
S80
0123254 - 0136536
S80
0124803 - 0134546

S80
0123730 - 0129882

S60
0000194 - 0000701

V70
0142445 - 0172769

XC70
0082543 - 0096858

XC60
0087281 - 0141518
2011-05-25W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka.

plik pdf
2011-10-31W niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.

plik pdf
2011-12-05Volvo poinformowało o uruchomieniu II cyklu kampanii serwisowej ogłoszonej w październiku br. Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.

plik pdf

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi Q7

Audi Q7

3.0 TDI 204 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 84 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLK

Mercedes GLK

250 CDI 204 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 79 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

250 CDI 204 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 95 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

3.0 V6 TDI 204 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 77 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

3.0 dCi 231 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 83 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Sorento

Kia Sorento

2.2 CRDi 197 KM diesel2013SUVautomat4x4
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC60 I 2.4 D5 215 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS