chceauto.pl
x

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KM

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2005
Średnia cena
36 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2521 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
210 KM
0-100 km/h
7.7 s.
V max
225 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
485 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.5 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KMVolvo XC70 I 2.5 T 210 KM

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KM

XC70 I
Volvo XC70 to uterenowiona wersja V70. Druga generacja V70 zadebiutowała w 1999 roku, ale samochód na dobre zadomowił się w salonach rok później (uterenowiona wersja I generacji V70 nosiła nazwę V70 Cross Country lub V70 XC). Wprowadzając ten model Szwedzi postąpili niezwykle odważnie. Kanciaste kształty poprzedników wyraźnie zaokrąglono, puryści zarzucali stylistom zbytnią rozwiązłość. Trzeba jednak zauważyć, że zachowano kilka charakterystycznych dla marki detali, jak chociażby charakterystyczne przetłoczenie biegnące wzdłuż linii bocznej, potęgujące wrażenie masywności auta.

Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową o oznaczoną symbolem P2, którą wykorzystano już wcześniej do budowy flagowej limuzyny marki - modelu S80. Dzięki temu kabina V70 i XC70 jest niezwykle przestronna (rozstaw osi 2760 mm) a zawieszenie oferuje nie tylko bardzo dobry komfort jazdy, ale i pewne prowadzenie.

Jak przystał na Volvo, auto bardzo dokładnie przekalkulowano pod względem zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków. V70 otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Samochód cieszy się również opinią niezawodnego (o ile nie natrafimy na "okazyjny", zajeżdżony egzemplarz), chociaż pierwsze roczniki trapiło kilka charakterystycznych usterek. Do 2003 roku wielu użytkowników zgłaszało problemy ze szwankującą, elektroniczną przepustnicą, spore problemy sprawiały też automatyczne skrzynie biegów. Ten ostatni element (przekładnie Aisin-Warner) jest nie tylko nietrwały, ale również kłopotliwy i drogi w serwisowaniu. Pamiętać należy np. o regularnej wymianie oleju (co 60-80 tys. km), co przeprowadzać trzeba w warsztatach znających ten typ przekładni. Inaczej wymiana może skończyć się uszkodzeniem skrzyni, a koszty naprawy są niebagatelne!
Z tego względu lepszym wyborem byłaby skrzynia manualna. Problem jest taki, że samochody z tym typem przekładni praktycznie na rynku wtórnym nie występują.

Za piętę achillesową samochodu uważana jest też elektronika. Komputer pokładowy potrafi zgłosić usterkę, która nie miała miejsca, z pechowymi egzemplarzami nie radzą sobie nawet autoryzowane serwisy. Podobnie, jak w przypadku większości samochodów, na polskich drogach najczęściej psuje się zawieszenie. Trudów codziennej eksploatacji nie wytrzymują głównie łączniki stabilizatorów, drążki kierownicze i przednie wahacze. Dość szybko zużywają się również tylne łożyska.

XC70 w stosunku wyróżnia się napędem na cztery koła typu Haldex (napęd tylnej osi jest załączany automatycznie w razie potrzeby) i zwiększonym do 20 cm prześwitem. Wyposażono je również w zestaw plastikowych nakładek mających chronić zderzaki przed zarysowaniem w terenie.

W przypadku XC70 uważać trzeba jednak na przekładnie kątową (jej awaria nie unieruchamia samochodu, ale odłącza tylny napęd) oraz tylny most, które nie zawsze wytrzymują trudy użytkowania poza utwardzonymi drogami (tę pierwszą popsuć może nawet nieprawidłowy dobór ogumienia). Droższe będzie też serwisowanie zmodyfikowanego zawieszenia.

Volvo XC70 napędzane było wyłącznie rzędowymi, pięciocylindrowymi silnikami z doładowaniem o pojemności 2.4 lub 2.5 l. Silnik o pojemności 2435 ccm, który montowany był w początkowym okresie, to sprawdzona i niezawodna konstrukcja występująca (w wersjach z doładowaniem i bez) jeszcze w modelu 850. Następnie jednostka ta została zastąpiona przez silnik o pojemności 2.5 l i symbolicznie większej mocy. Zużycie paliwa w obu przypadkach niskie nie będzie. Z tego względu dość powszechnie dokonuje się przeróbek na gaz, co w przypadku jednostki z turbo może być kontrowersyjne. Z tego względu lepiej poszukać aut bez gazu i ewentualnie dopiero zainwestować w dobrą instalację.

W XC70 stosowano również silnik wysokoprężny o pojemności 2.5. W odróżnieniu od V70 I generacji nie jest to już sprawdzona i ceniona jednostka produkcji Volkswagena, ale konstrukcja własna Volvo. Generalnie silnik, o ile nie ma już przejechanego np. pół miliona km, jest stosunkowo bezawaryjny. Jednostki zajeżdżona okażą się jednak skarbonkami...

Rozrząd wszystkich jednostek oparty jest na pasku i wymaga wymiany co 100 tys. km. Koszt to około 1500 zł.

Wyposażenie Volvo XC70 było bardzo bogate we wszystkich wersjach. Materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości i dobrze znoszą upływ lat, przez co wykrycie cofniętego licznika może nie być łatwe. Lepiej unikać samochodów w wersji amerykańskiej, które nieco różnią się konstrukcyjnie, co również znacznie słabiej wyposażone.

Najlepszym wyborem będzie albo diesel z udokumentowanym przebiegiem nie większym niż 250 tys. km albo samochód z silnikiem benzynowym. Idealnie byłoby, gdyby napęd był przekazywany za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów...

XC70 II

Druga generacja Volvo XC70 zadebiutowała w 2007 roku równoległe z V70 III generacji. W stosunku do poprzednika model ten jest nieco wyżej pozycjonowany. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Forda, a wiele elementów jest wspólnych z S80.

Druga generacja XC70 (trzecia V70) znacznie urosła (długość o 11 cm, szerokość o 6 cm), stąd przyjmuje się, że jest to wersja kombi modelu S80, a nie jak to było wcześniej - S60.

W Volvo XC70 II generacji zastosowano podobny tył napędu, jak wcześniej - tylna oś jest załączona w razie wystąpienia poślizgu kół przedniej osi. Po raz pierwszy pojawiła się również wersja... przednionapędowa. Większego sensu ona nie ma, ale może pochwalić się niższym zużyciem paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-09-19

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!2011-11-02Nowości w sprawie kratki2013-12-26Rekordowa sprzedaż Volvo2015-01-07Volvo S80 i V70 po liftingu już w salonach2013-08-29

Volvo XC70 - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-27Niektóre samochody Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W skrajnych przypadkach może dojść do zwarcia w zespole wentylatora elektycznego i powstania płomienia w komorze silnikowej. Uszkodzenie to jest spowodowane przyspieszoną korozją obudowy wentylatora.

Wada dotyczy samochodów Volvo model S60, V70, XC70 i XC90 z roku modelowego 2007 o poniższych numerach VIN:

S60 622372-624377 Belgia
V70 641721-643625 Szwecja
V70 640517-642965 Belgia
XC70 266511-268052 Szwecja
XC90 362278-366398 Szwecja
2007-10-30W niektórych samochodach Volvo model S60, V70, XC70, XC 90 wyposażonych w silniki wysokoprężne D5244T4/T5/T6/T7 może dojść do pękania śrub lub elementów mocujących wtryskiwacze. Usterka ta może powodować zakłócenie pracy silnika i spadek jego mocy, zaś w najgorszym wypadku pojawić się może swąd i dym będący objawem pożaru.

Wada dotyczy samochodów Volvo wyprodukowanych w 2006 r. Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 377 samochodów w tym XC70 o następującym zakresie numerów identyfikacyjnych: 208028-239420
2008-06-20Samochody VOLVO XC70 i V70 wyprodukowane w roku 2008, o numerach VIN: 0000328-0033628 w przypadku modelu XC70 oraz 0000342-0046859 odnośnie modelu V70, mogą powodować zagrożenie dla użytkowników z uwagi na wadliwe działanie bocznych poduszek powietrznych.

W Polsce sprzedano 310 wadliwych aut obu modeli.
2009-02-24Samochody VOLVO S80, XC70 i V70 wyprodukowane w latach 2007-2009, o numerach VIN:
S80 2007-2009 0000001-0089058
V70 2008-2009 0000001-0070850
XC70 2008-2009 0000001-0049479,
mogą powodować zagrożenie dla użytkowników z uwagi na wadliwą instalację klimatyzacji. W sytuacji, gdy, giętki przewód spustowy zespołu klimatyzacji ulegnie zatkaniu, może dojść do wycieku wody i zwarcia w nagrzewnicy elektrycznej. Taki przypadek może z kolei skutkować miejscowym przegrzaniem, a nawet pożarem.

W Polsce sprzedano 873 wadliwe samochody wymienionych modeli.
2009-05-21Samochody Volvo C30, S40, V50, C70, V70, S80 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2009, może wystąpić usterka polegająca na osłabieniu podciśnienia w układzie wspomagania hamulców przy rozruchu na zimno. W takie sytuacji pedał hamulca będzie twardy, a hamulce będą działały prawidłowo przy silniejszym nacisku na pedał. W niektórych sytuacjach wada ta może jednak doprowadzić do zagrożenia życia lub zdrowia uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wada dotyczy 350 aut o następujących zakresach VIN:
C30 0138117-0147675
S40 0455808-0464187
V50 0478233-0494177
C70 0075317-0077334
V70 0092114-0105272
S80 0099887-0105784
2009-06-15Samochody VOLVO S80, XC70 i V70 wyprodukowane w latach 2007 -2008, o numerach VIN:
S80 2007 0000347-0051006 i 0036504-0044724,
S80 2008 0051007-0051030
V70 2008 0000198-0001008
XC70 2008 0000200-0000867,
mogą powodować zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wstąpienia błędu w oprogramowaniu sterującym pracą wycieraczek.

W Polsce sprzedano 556 wadliwych aut wymienionych modeli.
2009-07-08Samochody Volvo V70, S80 XC60 i XC70 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w latach 2008-2009, system chłodzenia silnika może nie działać prawidłowo, co w zależności od sytuacji, w której usterka się ujawni, może spowodować uszkodzenie silnika lub zagrozić bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wada dotyczy 404 aut o następujących zakresach VIN:
V70 2008-2009 0038190-0092273
S80 2008-2009 0072999-0099920
XC70 2008-2009 0028521-0060272
XC60 2008-2009 0000362-0002634
2009-09-21Samochody Volvo V70, S80, XC60 i XC70 wyposażone w silnik T6 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w latach 2008 - 2009, że w pewnych sytuacjach może wystąpić usterka polegająca na problemach z uruchomieniem silnika lub jego gaśnięciem krótko po uruchomieniu lub po przejechaniu ok. 100 m.

W Polsce wada dotyczy łącznie 145 aut o następujących zakresach VIN:
S80 2008-2010 0048002-0116010
V70 2008-2010 0000395-0127906
XC70 2009-2010 0047501-0076411
XC60 2009-2010 0000214-0062308
2009-09-21Samochody Volvo V70, S80 XC60 i XC70 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w latach 2008-2009, system chłodzenia silnika może nie działać prawidłowo, co w zależności od sytuacji, w której usterka się ujawni, może spowodować uszkodzenie silnika lub zagrozić bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wada dotyczy 404 aut o następujących zakresach VIN:
V70 2008-2009 0038190-0092273
S80 2008-2009 0072999-0099920
XC70 2008-2009 0028521-0060272
XC60 2008-2009 0000362-0002634
2010-04-23Samochody VOLVO XC70, V70, S60, XC70 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników z powodu ryzyka wzrostu ciśnienia oleju w silniku, które może prowadzić do uszkodzenia silnika a w konsekwencji - do wypadku drogowego.

Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 1690 samochodów wymienionych modeli, o numerach VIN z zakresów:

XC90: 2006-09 0224000-0512668
S60: 2006-09 0500001-0727539
V70: 2006-08 0530000-0693560
XC70: 2006-07 0208000-0288617.
2010-06-07We wskazanych samochodach z roku modelowego 2009 o numerach VIN:

S80 0087016-0106230,
V70 0067517-0106435,
XC70 0047520-0065138,
XC60 0000001-0028507,
możliwe jest przedwczesne zużycie paska alternatora. Sytuacja taka objawia się głośną pracą silnika i może w niektórych sytuacjach prowadzić do utarty napędu i wspomagania układu kierowniczego oraz zatrzymania pojazdu, co mogłoby doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym.
2010-12-06Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011.
2010-12-06Przedsiębiorca poinformował, że w złączce przewodu spiralnego poduszki powietrznej kierowcy może powstawać zwarcie. W takiej sytuacji kontrolka poduszek powietrznych (SRS) będzie stale świecić i w module informacyjnym kierowcy ukaże się komunikat: „AIRBAG SYSTEM SERVICE REQUIRED" (KONIECZNY PRZEGLĄD UKŁADU PODUSZEK POWIETRZNYCH)”. Jeżeli zwarcie nastąpi podczas jazdy, a kierowca zlekceważy ostrzeżenie, w konsekwencji w razie zaistnienia wypadku wymagającego wyzwolenia poduszki powietrznej kierowcy, poduszka może nie zadziałać w wymagany sposób, lub w ogóle nie zostanie wyzwolona. Taka sytuacja stanowi zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy.

Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 1610 samochodów wymienionych modeli, o numerach VIN z zakresów:

Model
Numery VIN
S80
0123254 - 0136536
S80
0124803 - 0134546

S80
0123730 - 0129882

S60
0000194 - 0000701

V70
0142445 - 0172769

XC70
0082543 - 0096858

XC60
0087281 - 0141518
2011-10-31W niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.

plik pdf
2011-12-05Volvo poinformowało o uruchomieniu II cyklu kampanii serwisowej ogłoszonej w październiku br. Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.
2013-12-02Samochody S80, S60, V60, V70 i XC70 z roku modelowego 2011, wyprodukowane między 20 a 41 tygodniem 2010 r., wyposażone w 5-cylindrowy silnik diesla, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych ww. modelach VOLVO może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 429 pojazdów marki Volvo S80, S60, V60, V70 i XC70 z roku modelowego 2011, wyprodukowanych między 20 a 41 tygodniem 2010 r., wyposażonych w 5-cylindrowy silnik diesla.

Volvo XC70 I 2.5 T 210 KM Opinie i komentarze

Marek
12 czerwca 2011
Jeżdżę tym cackiem 4 lata mam na liczniku 90 tyś. Wspaniałe auto , na razie zupełnie bezawaryjne, tylko elementy eksploatacyjne. Komfort, i bezpieczeństwo. Silnik to prawdziwy potwór, daje satysfakcję z jazdy .Trochę pije ale coś za coś (lato miasto 15-16 l, trasa około 11-12 ) zimą w mieście około 16-17). Jednak satysfakcja z samej jazdy nie da się przeliczyć na nic. Jazda to poezja , to jedynie szum wiatru , i niezapomniane wrażenia. Następne moje auto to również będzie Volvo xc 70 new model.
Tadek
19 września 2012
Sprowadziłem z USA w 2005roku egzemplarz z 2004 r. w automacie. Skrzynia jest w porządku bezproblemowa ,tylko olej zmieniać trzeba bo mnie się zdarzyło w trzech serwisach w Warszawie słyszeć że jest bezwymienny??? Pali w mieście do 12,5 l a na trasie 9,0 -12 w zależności 90 czy 150km/godz . bezawaryjny, luksusowy, wygodny . Jak będzie kasa na nowy to taki sam.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS