chceauto.pl
x

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
115 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1969 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1940 kg
Ładowność
690 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
254 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
225 km/h
Zasięg
680 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
67 zł
Zbiornik paliwa
71 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/60 R18
235/55 R19
275/45 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
705 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.1 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KMVolvo XC90 II 2.0 T5 254 KM

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM

Volvo XC90

Nowa generacja Volvo XC90 została zaprezentowano w sierpniu 2014 roku, natomiast oficjalny debiut miał miejsce w październiku na salonie w Paryżu.
Samochód zbudowano w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata, będzie ono stanowiło podstawę wszystkich nowych modeli Volvo, a XC90 będzie pierwszym z nich.

Nowe Volvo XC90 jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi, dwoma wysokoprężnymi oraz w wersji hybrydowej. Ta ostatnia nosi oznaczenie T8 i stoi na szczycie gamy. Źródłem mocy tej wersji jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2.0, który wspomagany jest turbosprężarką i kompresorem (ten ostatni zapewnia płynne przyśpieszanie od niskich obrotów, turbo daje o sobie znać przy wyższych obrotach). Dodatkowo w samochodzie znajduje się silnik elektryczny o mocy 80 KM, który napędza tylne koła. Sumaryczna moc układu napędowego, nazwanego Drive-E, wynosi 400 KM, maksymalny moment obrotowy to 640 Nm.

Volvo XC90 T8 posiada możliwość ładowania z gniazdka sieciowego oraz jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, przy czym pojemność baterii ma zapewnić zasięg do 40 km.

Nowe XC90 ma być najbardziej luksusowym modelem w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem. Wnętrze wypełnione jest luksusowymi materiałami. Skórzana tapicerka jest oczywistością, ale np. kryształowy lewarek przekładni już nie...

Nowe Volvo XC90 jest niezwykle bezpiecznym samochodem. Wśród największych nowości w tym zakresie znajduje się system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zaciska pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Volvo XC90 Inną nowością jest system automatycznego hamowania na skrzyżowaniach. Potrafi on włączyć hamulce, gdy kierowca popełni błąd i będzie chciał skręcić przed nadjeżdżającym pojazdem. Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta itp...


Volvo XC90 II

Nowy model XC90 zadebiutował w 2014 roku na salonie w Paryżu. Zbudowano go w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata.

XC90 ma to najbardziej luksusowy model w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem.

Wśród największych nowości wymienić można system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zacieśnia pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy.

Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta.

Wiosną 2019 Volvo XC90 zostało poddane modernizacji. O ile zmiany stylistyczne ograniczono do minimum, to pojawiło się wiele nowinek w zakresie techniki.

Przy okazji liftingu wprowadzono wersję sześciomiejscowę o układzie siedzeń typu 2+2+2. Ponadto wszystkie silniki wysokoprężne dostały układ mild-hybrid, a ich oznaczenie zmieniono z D na B. Układy typu mild-hybrid, wykorzystujące niewielki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania, są dużo lżejszy i tańszy od układów plug-in bazujących na akumulatorach 400V.

W przypadku Volvo stanowią one uzupełnienie do już oferowanych hybryd typu plug-in.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-02-27

Wersje

NADWOZIA

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat2024-09-10Volvo XC90 po modernizacji2019-02-24Rekordowy popyt na XC902015-08-24Volvo XC90 Excellence. Luksus!2015-04-15Volvo XC90. Znamy ceny!2014-11-02Volvo XC90 R-Design2014-09-20

Volvo XC90 CRASHTEST

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 XT 240 KM benzyna2014SUVautomat4x4
cena średnia 73 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q7

Audi Q7

3.0 TFSI 272 KM benzyna2014SUVautomat4x4
cena średnia 105 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus RX

Lexus RX

350 277 KM benzyna2014SUVautomat4x4
cena średnia 113 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport

2.0 Si4 240 KM benzyna2014SUVautomat4x4
cena średnia 99 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva

3.0 DOHC 258 KM benzyna2014SUVautomat4x4
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC60

Volvo XC60

2.0 T5 245 KM benzyna2014SUVautomatprzedni
cena średnia 82 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC90 II 2.0 T5 254 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS