chceauto.pl
x

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
42 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2401 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
185 KM
0-100 km/h
11.8 s.
V max
192 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
613 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KMVolvo XC90 I 2.4 DPF 185 KMVolvo XC90 I 2.4 DPF 185 KMVolvo XC90 I 2.4 DPF 185 KMVolvo XC90 I 2.4 DPF 185 KMVolvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM

Volvo XC90

Nowa generacja Volvo XC90 została zaprezentowano w sierpniu 2014 roku, natomiast oficjalny debiut miał miejsce w październiku na salonie w Paryżu.
Samochód zbudowano w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata, będzie ono stanowiło podstawę wszystkich nowych modeli Volvo, a XC90 będzie pierwszym z nich.

Nowe Volvo XC90 jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi, dwoma wysokoprężnymi oraz w wersji hybrydowej. Ta ostatnia nosi oznaczenie T8 i stoi na szczycie gamy. Źródłem mocy tej wersji jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2.0, który wspomagany jest turbosprężarką i kompresorem (ten ostatni zapewnia płynne przyśpieszanie od niskich obrotów, turbo daje o sobie znać przy wyższych obrotach). Dodatkowo w samochodzie znajduje się silnik elektryczny o mocy 80 KM, który napędza tylne koła. Sumaryczna moc układu napędowego, nazwanego Drive-E, wynosi 400 KM, maksymalny moment obrotowy to 640 Nm.

Volvo XC90 T8 posiada możliwość ładowania z gniazdka sieciowego oraz jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, przy czym pojemność baterii ma zapewnić zasięg do 40 km.

Nowe XC90 ma być najbardziej luksusowym modelem w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem. Wnętrze wypełnione jest luksusowymi materiałami. Skórzana tapicerka jest oczywistością, ale np. kryształowy lewarek przekładni już nie...

Nowe Volvo XC90 jest niezwykle bezpiecznym samochodem. Wśród największych nowości w tym zakresie znajduje się system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zaciska pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Volvo XC90 Inną nowością jest system automatycznego hamowania na skrzyżowaniach. Potrafi on włączyć hamulce, gdy kierowca popełni błąd i będzie chciał skręcić przed nadjeżdżającym pojazdem. Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta itp...


Volvo XC90 I

Volvo XC90 to pierwszy SUV w historii tego szwedzkiego producenta. Samochód trafił do sprzedaży w 2002 roku i od tego czasu, z niewielkimi zmianami (większy lifting miał miejsce w 2006 roku) dostępny był aż do 2014 roku!

Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co mniejsze modele, jak chociażby S60 czy S80, co korzystnie wpływa na ceny niektórych części zawieszenia. Tych ostatnich możemy jednak często potrzebować, bowiem nawet przystosowane do lekkiego terenu auta, jak XC90 nie radzą sobie zbyt dobrze ze stanem polskich dróg (awarie piast, końcówek drążków, wahaczy).

Volvo XC90 oferuje dużo przestrzeni i wysoki poziom bezpieczeństwa, chociaż osiągi podstawowych wersji nie są zbyt rewelacyjne. Duża kubatura wnętrza (w opcji samochód dostępny był z trzecim rzędem siedzeń) ma jednak swoją cenę – auto prowadzi się gorzej niż rywale, ma też dość dużą średnicę zawracania. Dzieje się tak dlatego, że Szwedzi zdecydowali się montować jednostki napędowe poprzecznie, a nie wzdłużnie, jak czynią to klasowi konkurenci. W efekcie miejsce dla kół zostało znacznie ograniczone.

XC90 posiada napęd typu Haldex, czyli chyba najtańszy w konstrukcji rodzaj napędu 4x4. Składa się on ze sprzęgła wielopłytkowego i pompy hydraulicznej, która załącza się po powstaniu różnicy w prędkości obrotowej kół różnych osi. W skrócie - po asfalcie jeździmy autem przednionapędowym, zużywając mniej paliwa, a w razie potrzebny napęd 4x4 włączy się automatycznie. W XC90 nie znajdziemy reduktora ani żadnych blokad, co oznacza, że model nie jest samochodem terenowym i warto o tym pamiętać.

Volvo XC90 przez cały okres produkcji było oferowane w sumie z czterema silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Początkowo oferta ograniczała się z do silnika 2.5T i 2.9T6 (obie sprzedawano do 2007 roku), później jednostki te zostały zastąpione przez silniki 3.2 i 4.4V8. Z kolei diesel występował początkowo w wersji 163-konnej, a następnie 185-konnej.

Starsze silniki benzynowe miały rozrząd oparty na pasku, we wprowadzonych później jednostkach 3.2 i 4.4 zastosowano już łańcuch. Teoretycznie dożywotnie rozwiązanie w praktyce nie okazało się trwałe i łańcuchy potrafią się zużywać już po 100 tys. km przebiegu.

Fani szybszej jazdy poszukać powinni większych jednostek napędowych (np. V8), ale na takim wyborze w znacznym stopniu cierpi precyzja prowadzenia (ciężki przód powoduje znaczną podsterowność) oraz portfel. V8 w praktyce zużywa nawet 15 l paliwa na 100 km, niewiele lepiej wygląda sytuacja z silnikiem 3.2, którego osiągi nie są adekwatne do mocy i zużycia paliwa.

W tej sytuacji Większość klientów decyduje się na słabsze i nieco lżejsze jednostki wysokoprężne, które na szczęście, nie są zbyt awaryjne. Jak w przypadku większości współczesnych diesli uważać należy jedynie na jakość stosowanego paliwa – wymiana wtryskiwaczy kosztować może nawet kilka tys. zł, na usterki narażone są też przewody wysokiego ciśnienia. Czasami zdarzają się również pęknięcia węży doprowadzających powietrze z turbosprężarki do silnika (auto nagle traci moc).

Problemy sprawiać może rozbudowana elektronika pokładowa, a jej zdiagnozowanie nie jest łatwe. Ponadto przytrafiają się awarie skrzyń automatycznych, dość szybko wymiany wymagają łożyska kół.

Nie wszystkim przypadnie też do gustu jakość montażu i materiałów wykończeniowych. Na szczęście młodsze, poliftingowe egzemplarze (a więc od 2006 roku) cechują się lepszym wykonaniem i mniejszym poziomem awaryjności. Poprawiono trwałość zawieszenia, przekładni kątowej i kierowniczej, czyli elementów, które w starszych egzemplarzach psuły się zbyt często. Pamiętać również należy, że ceny części w stacjach autoryzowanych są bardzo wysokie, na szczęście wiele elementów (ale nie wszystkie!) dostępnych jest jako zamienniki.

Mimo paliwożernych silników benzynowych oraz dość wysokiej awaryjności Volvo XC90 ciągle nieźle trzyma cenę, a więc jego zakup nie będzie tani. Być może wpływ na to ma fakt, że wyjeżdżające z salonów samochody wciąż niemal nie różnią się od egzemplarzy z 2002 roku. A na razie nie wiadomo, kiedy Volvo pokaże następcę tego modelu.

Natomiast oferta samochodów używanych jest bardzo bogata i właściwie każdy znajdzie coś dla siebie. Wyposażenie większości egzemplarzy jest solidne, wynika to z faktu, że nawet najtańsza wersja Kinetic nie schodziła poniżej pewnego poziomu, jaki powinny trzymać marki premium.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-02-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat2024-09-10Volvo XC90 po modernizacji2019-02-24Rekordowy popyt na XC902015-08-24Volvo XC90 Excellence. Luksus!2015-04-15Volvo XC90. Znamy ceny!2014-11-02Volvo XC90 R-Design2014-09-20

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport

2.7 TD 190 KM diesel2006SUVautomat4x4
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

2.7 D V6 190 KM diesel2006SUVautomat4x4
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

2.5 R5 TDI 174 KM diesel2006SUVautomat4x4
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

2.5 D 171 KM diesel2006SUVautomat4x4
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

3.0 TD 177 KM diesel2006SUVautomat4x4
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC90 I 2.4 DPF 185 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS