Podczas specjalnej konferencji prasowej, która odbyła się pod hasłem "Go Further", Ford zapowiedział powrót modelu Puma. Przypomnijmy, że niewielkie coupe o tej nazwie było produkowane w latach 1997-2001.
Na prezentacji pokazano zaledwie jedną grafikę przedstawiającą nowego Forda Puma, ale mimo tego wiemy o tym samochodzie już sporo. Przede wszystkim nowa Puma nie będzie już niewielkim samochodem z nadwoziem typu coupe, ale... kompaktowym crossoverem o napędzie hybrydowym typu mild.
Ford Puma I generacji
System napędowy EcoBoost Hybrid ma optymalizować zużycie paliwa, zapewniając przy tym solidne osiągi i efektywne wykorzystanie silnika o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego.
BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z 1-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika, co zmniejsza ilość pracy wykonywanej przez silnik benzynowy, zmniejszając zużycie paliwa oraz zwiększając całkowity moment obrotowy dostarczany przez układ napędowy.
Ford Puma I generacji
Ford zwraca uwagę na pokaźny bagażnik, jakim dysponuje nowa Puma. Jego pojemność to 456 litrów, a głębokość jest na tyle duża, że można łatwo pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.
Nowy Ford Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Samochód będzie produkowany w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.
Puma dołączy do stale poszerzanej na rynku europejskim oferty samochodów SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In, którego również zaprezentowano podczas konferencji "Go Further".
Samochody SUV, to obecnie ponad jedna piąta pojazdów Forda sprzedawanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła o ponad 19 procent tylko w 2018 roku.