Już wkrótce w salonach Audi pojawi się kolejna generacja modelu S3. Czego spodziewać się można po nowym modelu z Ingolstadt?
Nowe S3 mierzy 4254 mm długości, 1777 mm szerokości i 1401 mm wysokości. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Gotowy do drogi pojazd ważnie nie więcej niż 1395 kg, czyli o 60 kg mniej niż poprzednia generacja
Z zewnątrz uwagę zwracają charakterystyczna dla modeli S osłona chłodnicy Singleframe, której obramowanie pokryto chromem. Po bokach nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajdują się potężne wloty powietrza. Na ich zewnętrznych krańcach umieszczono wyraźnie zarysowane, wykończone aluminium kanały wlotowe.
Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni. Podziałki zegarów mają kolor szary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości.
Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec. W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne.
To co najważniejsze kryje się pod maską. Źródłem napędu jest benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu Audi S3 (z dostępną opcjonalnie automatyczną skrzynią biegów S tronic) zaledwie 4,8 sekundy, a wersji ze skrzynią manualną, 5,2 sekundy. Maksymalna, elektronicznie ograniczona, prędkość samochodu wynosi 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa, a ze skrzynią manualną 7 litrów na 100 km. W porównaniu do poprzednika, nowe Audi S3 - przynajmniej w cyklu pomiarowym - spala więc o 1,5 l paliwa mniej.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy sześciostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim typowo autostradowym przełożeniem
Standardowo nowe Audi S3 wyposażone jest w 18-caliowe obręcze. Przewidziano do nich opony w rozmiarze 225/40. Standardem jest też system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive. Kontroluje on charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic, oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select.
Obok seryjnego wyposażenia, nabywcy nowego Audi S3 mogą wybierać w bogatej palecie wyposażenia opcjonalnego. Znajdziemy w niej systemy infotainment, z najbardziej zaawansowanym technicznie systemem nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch na czele. Dzięki wyposażeniu pojazdu w dostępny na życzenie system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług internetowych w standardzie UMTS. Na życzenie, w nowym Audi S3 dostępne są wszystkie systemy wsparcia kierowcy oferowane w modelach tej serii.