Już w połowie listopada w salonach Peugeota będzie można zamawiać model 301.
Samochód to brat bliźniak Citroena C-elysee. Oba auta zaprojektowano z myślą o mniej zamożnych klientach, pojazdy nawiązać mają bezpośrednią walkę z nową Dacią Logan i Skodą Rapid.
Peugeot 301
Nadwozie o długości 4,44 m kryje wyjątkowo obszerną kabinę pasażerską, o rekordowej przestrzeni dla pasażerów tylnego rzędu foteli pod względem ilości miejsca na nogi (od 121 mm do 260 mm). Atutem 301 jest a także niezwykle pojemny, 640-litrowy bagażnik (506 dm3 wg normy VDA 210).
Na ile wyceniony został nowy model? By uniknąć wewnątrzkoncernowego kanibalizmu podstawowa wersja Peugeota 301 – Access – z benzynowym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 VTi o mocy 72 KM wyceniona została identycznie, jak najtańszy Citroen C-elysee – na 39 900 zł.
Za taką kwotę nabywca otrzyma cztery poduszki powietrzne, komputer pokładowy, radio CD z MP3, centralny zamek i elektrycznie sterowane przednie szyby. Dopłaty w wysokości 4 tys. zł wymaga doposażenie auta w manualną klimatyzację.
Peugeot 301
Droższa wersja – Active – kosztuje od 45 900 zł. Tak skonfigurowany samochód wyposażony jest m.in. w manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka czy reflektory przeciwmgłowe.
Topowa wersja wyposażenia o nazwie Allure dostępna jest wyłącznie z mocniejszymi jednostkami napędowymi: benzynowym 1,6 VTi (115 KM) i wysokoprężnym 1,6 HDI FAP (92 KM). Pierwszy wyceniony został na 59 600 zł, drugi na 58 100 zł. Wersje Allure wyposażone są m.in. w elektronicznie sterowaną klimatyzację, zestaw audio z systemem głośnomówiącym i sterowaniem z kierownicy czy 15-calowe felgi ze stopów lekkich.
Podstawowy silnik 1,2 VTi zapewnia autu mizerne osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 14,2 sekundy a prędkość maksymalna to zaledwie 160 km/h. Zaletą jednostki jest jednak niewielki apetyty na paliwo. Wg producenta auto zużywa średnio 5,3 l/100 km.
Peugeot 301
Dużo lepsze osiągi zapewnia benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l. Auto z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,4 s. i rozpędza się do 188 km/h. Średnie zużycie paliwa, zdaniem Peugeota, to 6,5 l/100 km.
Znany z innch modeli koncernu PSA wysokoprężny 1,6 HDI o mocy 93 KM (wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych FAP) kusi nie tylko niskim zużyciem paliwa (średnio 4,1 l/100 km), ale też całkiem niezła dynamiką. Auto z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 11,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 180 km/h.