Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kolejne samochody. Tym razem próbie poddano aż 12 nowych modeli.
Land Rover Discovery Sport - ocena pięć gwiazdek
Dobra informacja jest taka, że mimo stopniowego podnoszenia poprzeczki przez Euro NCAP coraz więcej samochodów zdobywa wysokie noty. Gorsza, że wciąż trafiają się konstrukcje, które niemile zaskakują, że szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę ich rodowód...
Z wymaganiami Euro NCAP w tej sesji zmierzyły się Dacia Logan MCV, Porsche Macan, Land Rover Discovery Sport, Smart Fortwo, Smart Forfour, Lexus NX, Volkswagen Passat, Subaru Outback, Kia Sorento, Ford Mondeo, Mini Cooper i Opel Corsa.
Maksymalną ocenę otrzymały Kia Sorento, Ford Mondeo, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Porsche Macan, Subaru Outback i Volkswagen Passat.
Dacia Logan MCV uzyskała tylko trzy gwiazdki
Wśród tych pięciogwiazdkowych samochodów pozytywnie wyróżniły się Kia Sorento i Land Rover Discovery Sport. Konstrukcja koreańska otrzymała notę aż 90 proc. w zakresie ochrony dorosłych i 83 proc. - za ochronę pieszych, są to wyniki zbliżone do rekordowych. Pod względem ochrony dorosłych lepiej wypadł tylko Land Rover, którego oceniono na 93 proc.
Firmy motoryzacyjne coraz większą uwagę przywiązują również do ochrony najmłodszych pasażerów. Pod względem bezpieczeństwa dzieci najlepiej oceniono Porsche Macana, Volkswagena Passata i Subaru Outback, wszystkie otrzymały ocenę 87 proc. Warto dodać, że Macan jest pierwszym w historii pojazdem Porsche, który poddano testom Euro NCAP.
Kia Sorento to bezpieczne auto. Pięć gwiazdek
Mini Cooper, Smart Fortwo, Smart Forfour Opel Corsa oceniono na cztery gwiazdki. W przypadku tych modeli brak piątej spowodowany był niedostatkami w zakresie wyposażenia w elektroniczne systemy wspomagające bezpieczeństwo.
W gronie testowanych samochodów najsłabiej wypadła Dacia Logan MCV, która otrzymała trzy gwiazdki. Owszem, jest to pojazd marki budżetowej, ale należy pamiętać, że Dacia należy do Renault, a francuska firma "od zawsze" notowała świetne wyniki w testach zderzeniowych.
Tym razem jest gorzej, a zarzuty dotyczą nie tylko słabego wyposażenia w systemy elektroniczne (co byłoby zrozumiałe), ale również niskiej sztywności konstrukcji. Zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego kierowca narażony jest na duże ryzyko doznania urazów klatki piersiowej i stóp. Stosunkowo Wysoko oceniono z kolei poziom ochrony dzieci (75 proc.), natomiast nisko - pieszych (55 proc.).