Silniki chłodzone wodą po raz pierwszy pojawiły się w Porsche 911 generacji 996, które debiutowało w 1997 roku. Produkcja zaczęła się rok później i trwała do 2005 roku.
Technicznie nowe Porsche 911 po raz kolejny stanowiło całkowicie nowy pojazd. Silniki nie tylko otrzymały chłodzenie wodą, ale również cztery zawory na cylinder, dzięki czemu nowe jednostki były bardziej ekologiczne, ciche i zużywały mniej paliwa.
Pod względem stylistyki Porsche popełniło jednak błąd. Kształty oczywiście nawiązywały do poprzednika, ale wygląd próbowano upodobnić do dobrze sprzedającego się i tańszego Boxstera. Z tego względu np. przednie światła zintegrowano z kierunkowskazami. Taki zabieg później był stosowany przez wielu producentów, ale fanom marki, przywiązanym do okrągłych lub lekko eliptycznych pojedynczych świateł nie mógł się spodobać.
Chociaż w ostatnich latach najchętniej kupowanym modelem Porsche jest Cayenne, to jednak 911 stworzyła legendę marki. W tym roku mija równe 50 lat od debiutu pierwszego samochodu o tej nazwie.... wróć do artykułu »