10 lat po premierze 911 zadebiutowała druga generacja tego modelu. Tzw. seria G produkowana była od 1973 do 1989 roku, stając się najdłużej produkowaną generacją Porsche 911.
Samochód był znacznie bezpieczniejszy od poprzednika. Zderzaki dostosowano do amerykańskich norm, samochody seryjnie wyposażone były w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zintegrowane zagłówki.
W 1974 roku zadebiutowało Porsche 911 Turbo, samochód napędzany był trzylitrowym silnikiem typu boxer o mocy 260 KM. W 1977 roku Porsche Turbo otrzymało silnik o pojemności 3,3 l z intercoolerem, dzięki czemu moc wzrosła do 300 KM.
W 1983 roku wolnossące 911 Carrera zostało zastąpione przez model oznaczony SC, napędzany silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy 231 KM. Obecnie jest to jeden z najbardziej cenionych przez kolekcjonerów modeli Porsche.
W 1982 roku oferta została poszerzona o 911 w wersji cabrio.
Chociaż w ostatnich latach najchętniej kupowanym modelem Porsche jest Cayenne, to jednak 911 stworzyła legendę marki. W tym roku mija równe 50 lat od debiutu pierwszego samochodu o tej nazwie.... wróć do artykułu »